رئیس حوزه هنری یزد خبر داد:

تداوم برگزاری نشست‌های اندیشه‌ورزی «والعصر» پس از شکست کرونا

رییس حوزه هنری یزد با بیان این که سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی «والعصر» در سال جاری و پس از شکست کرونا تداوم خواهد داشت، گفت: سال گذشته 18 نشست با هدف تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدصادق کوچک‌زاده» در این باره تصریح کرد: در راستای تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، ۱۸ نشست‌ تخصصی اندیشه‌ورز با عنوان «والعصر» با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران استان، کشور و اقشار مختلف در سال ۹۸ در یزد برگزار شده است.

 
وی «تبیین قرآنی عصر جدید» و تحلیل برخی حوادث و اتفاقات جاری از منظر کلام وحی، «رسالت انقلاب، خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی»، «تمدن نوین اسلامی، تعاریف، مؤلفه‌ها و رسالت ما»، «تمدن نوین اسلامی از منظر ثقلین و رسالت ما»، «نقش هیأت‎های مذهبی و جایگاه اجتماع عظیم اربعین در گام دوم انقلاب اسلامی» را از جمله مباحث و موضوع‌های مطرح شده در این نشست‌ها برشمرد.
 
کوچک‌زاده افزود: «مؤلفه‌های تمدن اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب»، «تشریح توصیه‌های هفت‌گانه معظم له در بیانیه گام دوم»، «مؤلفه‌ها و مدل‌های عام و خاص تمدن اسلامی» و «جایگاه و نقش هنر و هنرمند در آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(عج)» از دیگر موضوع‌های ارائه شده است.
 
رییس حوزه هنری یزد با بیان این که مخاطب اصلی این برنامه روحانیون، طلاب،اندیشمندان، پژوهشگران، هنرمندان، نویسندگان، شعرا، فعالان فرهنگی و جوانان هستند، ادامه داد: این سلسله نشست‌ها با نگاه به آینده و ارائه مباحث کاربردی و روزآمد و همچنین تبادل افکار و اندیشه‌ها از منظرهای دینی، آخرالزمانی، علمی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی به ارتقاء بینش‌ و نگرش‌ آحاد جامعه کمک می‌کند.
 
کوچک‌زاده با بیان این که همه‌ افراد بویژه نسل جوان باید تمامی ابعاد و الزامات این بیانیه را درک کنند و با عمل به تکلیف دینی و انقلابی خود در جهت تحقق آن گام بردارند، گفت: در سال ۹۹ نیز پس از شکست ویروس منحوس کرونا، سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی «والعصر»، یکشنبه‌‌ هر هفته در حوزه هنری یا اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار خواهد شد.
 
 به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب، تسریع در رشد و انتشار گفتمان انقلاب اسلامی، تبیین صحیح و شفاف مواضع در چارچوب نظریه‌ نظام انقلابی، امیدآفرینی و افزایش روحیه جهادی و انقلابی در جامعه از اهداف برگزاری سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی والعصر است که با همکاری حوزه هنری یزد، اداره کل تبلیغات اسلامی استان و ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یزد برگزار می‌شود.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..