رییس کمیسیون عمران شورای شهر یزد تأکید کرد:

لزوم احیای آسفالت بازیافتی برای کاهش هزینه‌های عمرانی در یزد

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد بهینه‌سازی منابع شهرداری را از جمله اولویت‌های جدی این دوره شورا دانست و گفت: استفاده از آسفالت بازیافتی به منظور کاهش هزینه‌ها و حفظ محیط زیست شهری اولویت اجرایی طرح‌های عمرانی در یزد است.

به گزارش یزدی نیوز«محسن عباسی هرفته»  در حاشیه جلسه شورای شهریزد در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از منابع مالی برای اجرای طرح های عمرانی در سطح شهر یزد،‌ اظهار کرد: طرح آسفالت بازیافتی از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار شورای اسلامی و شهرداری یزد است.

 
وی‌ برداشت رویه فرسوده، شکستن و دانه‌بندی مجدد آسفالت کهنه و اضافه کردن مقدار محدودی قیر برای احیا مجدد را از جمله فرآیند کلی احیای آسفالت فرسوده برای استفاده مجدد در معابر درون شهری دانست و افزود: این طرح به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه و به لحاظ زیست محیطی اقدام مثبت بنیادین است.
 
رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با بیان این‌که بازیافت آسفالت فرسوده و احیای مجدد آن برای اجرای روسازی و زیرسازی معابر حدود ۸۰ درصد صرفه اقتصادی دارد،‌گفت: این مهم اتفاقی بزرگ و مثبت برای بهینه سازی اعتبارات مدیریت شهری است.
 
عباسی هرفته تصریح کرد: کاهش تولید حجم انبوه نخاله‌های آسفالتی و کاهش مصرف قیر برای بهسازی معابر درون شهری از دیگر ویژگی های این مهم در بحث طرح های عمرانی شهرداری یزد است.
 
این مسول در پایان با بیان این‌که از ابتدای فعالیت این دوره شورای اسلامی شهر یزد تاکنون حتی یک کیلو نخاله آسفالتی دور ریخته نشده است، ادامه داد: تلاش برای حفظ منابع زیست محیطی و بهداشت جامعه از جمله اهداف شورای شهر در مدیریت نخاله‌های آسفالتی بوده و است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..