رشد عملکرد تجاری گمرکات استان یزد در سال ۹۸

مدیر کل گمرکات استان یزد از رشد ۲۸ درصدی درآمد وصولی در سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین سلمانی» ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ بیش از یک هزار و ۲۲۹ میلیارد و ۸۳۸ میلیون ریال درآمد در گمرکات استان وصول شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن ۲۸ درصد رشد داشته است.

 
وی ادامه داد: در این سال ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۷۰۴ تن کالا به ارزش ۴۸ هزار و ۳۴۰ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال از گمرکات استان یزد به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن از نظر وزن ۳۷ و از حیث ارزش ریالی ۸۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.
 
سلمانی افزود: تعداد اظهارنامه‌های صادراتی گمرکات استان یزد در این مدت ۴۸ هزار و ۵۹ فقره بوده است که نسبت به سال ۹۷، ۲۴ درصد رشد دارد.
 
مدیرکل گمرکات استان، عمده صادرات استان در این مدت را محصولات صنعتی نظیر کاشی و سرامیک،میلگرد، مقاطع فولادی و ساختمانی و هیدروکربن ذکر کرد.
 
وی همچنین اظهار کرد:۱۰۳  هزار و ۱۳ تن کالا به ارزش ۹ هزار و ۳۸۳ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ از طریق گمرکات استان به کشور وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن از حیث وزن ۷۵ و از نظر ارزش ۲۵ درصد رشد را نشان می دهد.
 
وی ادامه داد: تعداد اظهارنامه های وارداتی این گمرک در سال ۱۳۹۸ بیش از یک هزار و ۸۴۶ فقره بوده است که نسبت به مدت مشابه ۳۹ درصد رشد را نشان می دهد.
 
به نقل از روابط عمومی اداره گمرکات یزد، سلمانی در پایان عمده واردات استان در سال ۱۳۹۸ را ماشین آلات صنعتی، قطعات یدکی، مواد اولیه موردنیاز واحدهای تولیدی و گوشت قرمز ذکر کرد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..