تشکیل مرکز نیکوکاری خیرین اتاق اصناف در یزد

رئیس بسیج اصناف استان یزد از تشکیل مرکز نیکوکاری خیرین اتاق اصناف در یزد و تکمیل بانک اطلاعاتی خیران و نیازمندان اصناف در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ «اصغر سلمانی»  در دیدار هیئت رئیسه اتاق اصناف یزد با آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تقدیر از اتاق اصناف یزد که در ایام شیوع کرونا با تمام توان اقدام به کمک و فعالیت کردند، اظهار کرد: در این ایام اتاق اصناف یزد کارشان را جهادی، با اخلاص و مخلصانه شروع کردند.

 
وی تصریح کرد: با وجودی که اتاق اصناف یزد با فشارهای مالی متعددی روبرو و گریبانگیر است، الحمدالله در موضوع جبهه سلامت به جرات می توان گفت که یکی از اولین ها بودند که اقدام به ورود برای کمک کردند.
 
رئیس بسیج اصناف استان با بیان این که کارهای جزیره‌ای و به دور از تشکیلاتی سبب می شود که موازی‌کاری‌ها و بی‌نظمی‌های متعددی به وجود آید، گفت: زمانی که کار تشکیلاتی و منظم نباشد، بانک اطلاعاتی درستی را نمی‌توان به دست آورد و کمک‌ها به خوبی و مناسب توزیع نمی‌شود.
 
سلمانی خاطرنشان کرد: الحمدالله اتاق اصناف یزد کار خود را با عنوان مرکز نیکوکاری خیرین اصناف به صورت کاملاً تشکیلاتی شروع کردند و بانک اطلاعاتی خوبی هم از خیرین و هم نیازمندان اصناف تهیه شد و هدف ما این بود که این حصار دور اصناف کشیده شود و یک تشکیلاتی در آن وجود داشته باشد تا هر کسی که می خواهد وارد این حصار شود از این تشکیلات وارد شود.
 
وی با بیان این که این کار یک اقدام ارزشمند و خوب بود، خاطرنشان کرد: این مرکز نیکوکاری متشکل از هیئت رئیسه اتاق اصناف، سه نفر از معتمدین بازار و بسیج اصناف است تا دست به دست هم بدهیم و با یک کار تشکیلاتی، در راستای رفع مشکلات قدم برداریم.
 
رئیس بسیج اصناف استان گفت: شروع این اقدام به تامین دستگاه مورد نیاز بیمارستان شهید صدوقی(ره) برای درمان بیماران کرونا با استفاده از پلاسما انجام شد و در مدت کمتر از ۱۰ روز هزینه خرید این دستگاه جمع آوری و دستگاه خریداری شد.
 
سلمانی به تاکیدات آیت الله ناصری یزدی مبنی بر حفظ عزت نفس نیازمندان در زمان تحویل کمک ها اشاره کرد و گفت: اصناف آبرومندی داریم که تا قبل از جریان کرونا هر زمان که نیاز بوده کمک می کردند ولی الان گرفتار شدند به همین دلیل داریم به هر صورت که شده به آنها کمک می کنیم که ستون خیمه کسب و کار آنها پایین نیاید.
 
وی خاطرنشان کرد: اصناف در این شرایط خسارت های زیادی دیدند و در بهترین زمانی که می توانستند کسب و کار خود را رونق ببخشند به صورت کامل مجبور به تعطیلی کار خود شدند و خیلی از افراد هم سرمایه های خود را از دست دادند و هم نتوانستند فروشی انجام دهند.
 
به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان، سرهنگ سلمانی ادامه داد: برخی دیگر از صنوف هم نتوانستند فروشی داشته باشند و با وجودی که برای ایام نوروز خریدهای زیادی انجام داده بودند، به دلیل تعطیلی کسب و کارشان الان با انبوهی از اجناس خریداری شده روبرو شده اند و در وضعیت بدی قرار گرفته اند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..