موج کمک‌های مردم ایران در هیچ کجای جهان نمونه ندارد

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه موج کمک‌های مردم ایران در هیچ کجای جهان نمونه ندارد، گفت: این کمک‌ها ناشی از روح و فطرت خدایی بوده که در وجود مردم ایران زنده است.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با اعضای هیئت رئیس اتاق اصناف استان یزد با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان اظهار داشت: این اتفاق یک درس بزرگی برای ما داشت و هم باید از آن حکمت و عبرت بگیریم و آن اینکه چگونه یک موجود ریزی که باید با دستگاه‌ها و در آزمایشگاه‌ها صدها برابر بزرگ شود تا بتوان آن را دید ولی همین موجود ریز تمام عالم را به هم ریخته است.

 
امام جمعه یزد ادامه داد: این ویروس علاوه بر این ابهت پوشالی بسیاری از کشورهای جهان را شکست و آنها را به التماس انداخته است، الان همه می‌بینیم که آمریکایی‌ها و دیگر کشورها از یکدیگر حتی ماسک و لوازم بهداشتی و درمانی را به سرقت می‌برند.
 
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کسی در دنیا هیچ کار قطعی هم نتوانسته علیه این ویروس انجام دهد خاطرنشان کرد: تنها برخی اقداماتی صورت گرفته که بتوانند جلوی سرعت این بیماری را بگیرند و یا اینکه کمی از خسارت‌های آن بکاهند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: این موضوع قدرت و عظمت خدا را بیش از پیش به همه انسان‌ها نشان می‌دهد و همه ما باید از این ویروس عبرت بگیریم و دیگر به هیچ کسی جز خداوند دل ندهیم.
 
 
ناصری یزدی افزود: ابرقدرت‌هایی که در دنیا ادعای قدرت می‌کردند و خودشان را برتر از همه می‌دانستند امروز به فلاکت افتاده‌اند و توان تامین نیازهای خود را ندارند؛ این موضوع نشان می‌دهد که چقدر آنها در برابر قدرت خداوند ناتوان هستند.
 
امام جمعه یزد گفت: وقتی ما قدرت خدا را به خوبی درک کنیم، کارهایی که انجام می‌دهیم هم برای رضای اوست، چرا که تنها کسی که منتی بر انسان نمی‌گذارد خداست و در مقابل تمام کارهای ما از کوچکترین اقدام تا بزرگترین کارمان را هم می‌بیند و جواب آن را به ما می‌دهد.
 
وی با اشاره به اینکه این روزها در ایران اسلامی صحنه‌هایی را می‌بینیم که در هیچ کجای جهان نمونه آن دیده نمی‌شود تصریح  کرد: موج کمک‌ها و ایثارهایی که امروز در ایران اسلامی چه از کادر درمان و پزشکان و پرستاران که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند چه از دیگر افرادی که در هر کاری سعی بر کمک دارند نشان دهنده روح خدایی و فطرت الهی است که در وجود ایرانیان زنده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: این در حالی است که در کشورهای دیگر مردم بلافاصله پس از اینکه شیوع کرونا حالت ترس و وحشت به خود گرفت، فروشگاه‌ها را غارت کردند و کمتر کسی بود که به دیگران کمک کند.
 
ناصری یزدی افزود: در ابتدای انقلاب و در زمان جنگ همین روحیه وجود داشت و رزمنده‌ها در خط مقدم جبهه با دشمن می‌جنگیدند و دیگر مردم هم در شهرهای خود پشتیبانی جبهه را انجام می‌دادند.
 
امام جمعه یزد با اشاره به روایات بسیاری که در ارتباط با ارزش کمک کردن به دیگران وجود دارد افزود: تمام این خدماتی که امروز انجام می‌دهیم اگر با اخلاص و برای رضای خدا باشد که هست، زاد و توشه بسیار خوبی است که هم در دنیا و هم در آخرت سبب سعادت انسان می‌شود.
 
وی با تقدیر از اقدامات ارزشمندی که اصناف در کمک به اقشار مختلف انجام داده‌اند گفت: روزهای آینده ماه مبارک رمضان را در پیش داریم که باید علاوه بر اینکه از فیوضات این ماه بهره کافی را ببریم، باید به بیش از پیش به فکر محرومان و افرادی که از شیوع این ویروس دچار مشکل شده‌اند باشیم تا خدای ناکرده این ماه را با سختی پشت سر نگذارند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..