۱۵ هزار صنف یزد بسته حمایتی می‌گیرند

رئیس اتاق اصناف استان یزد با اشاره به چهار گام اتاق اصناف یزد برای مقابله با کرونا، گفت: ۱۵ هزار صنف در استان یزد بسته حمایتی دریافت می کنند.

به گزارش یزدی نیوز«علیرضا حسنی»در دیدار هیئت رئیسه اتاق اصناف یزد با آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه شروع به فعالیت دور جدید هیئت مدیره اتاق اصناف یزد در دوران شیوع کرونا بود، اظهار کرد: این وضعیت کار و مشکلات در این دوره را افزایش داد و به همین دلیل تلاش بیشتری نیاز بود تا بتوان اقدام به رفع آن کرد.

 
وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات زیادی که در ارتباط با شیوع کرونا در جامعه به وجود آمد، جلساتی در رابطه با بررسی اقدامات لازم برای مقابله با این ویروس انجام شد و راهکارهای متعددی در نظر گرفته شد.
 
رئیس اتاق اصناف استان یزد خاطرنشان کرد: در این رابطه با کمک خیرین اصناف مبالغی در حدود ۵۸۰ میلیون تومان جمع آوری کردیم و با ۵۱۷ میلیون تومان آن، دو دستگاه یکی برای بیمارستان شهید صدوقی(ره) و یکی هم برای بیمارستان شهدای کارگر یزد خریداری و تحویل دادیم.
 
حسنی با بیان این که این مرحله با عنوان گام اول انجام شد، تصریح کرد: در گام دوم هماهنگی لازم انجام شد تا افرادی که می خواستند کار خیر انجام دهند ولی پولی برای کمک نداشتند، بتوانند از تخصصشان برای کمک به بیمارستان ها استفاده کنند.
 
وی گام سوم اتاق اصناف استان یزد در مقابله با کرونا را جمع آوری و توزیع بسته های حمایتی دانست و عنوان کرد: در حال حاضر هماهنگی های لازم برای جمع آوری این بسته ها صورت گرفته است.
 
رئیس اتاق اصناف استان یزد با بیان اینکه در کل استان یزد ۴۵ هزار واحد صنفی فعالیت می کنند، گفت: ۱۵ هزار مورد از این واحدها در حال حاضر نیاز به بسته های حمایتی دارند و در مقابل ۱۵ هزار صنف هم تقریبا مرفه هستند و مابقی حد وسط هستند که نه به بسته نیاز دارند و نه مرفه هستند.
 
وی ادامه داد: آن دسته از صنوفی که نیاز به بسته های حمایتی دارند را به چند گروه تقسیم کردیم و در گروه اول، به ۳ هزار نفر از آنها، بسته های حمایتی که تهیه شده تحویل می شود و در ادامه به سایر گروه ها هم بسته حمایتی تحویل می شود.
 
به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حسنی در پایان با بیان اینکه گام چهارم هم در حال حاضر در مرحله تحقیقاتی به سر می برد، گفت: در این گام پس از اینکه مرحله تحقیقاتی انجام شد، به آن دسته از صنوفی که در حد وسط قرار دارند و بسته تحویل نمی گیرند ولی به مشکل مالی خورده اند، وام  پرداخت می شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..