یزد در شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات، سوم کشور شد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد گفت: این استان در شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات(IDI)، رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا پاکدل» با اشاره به اهمیت توسعه هماهنگ زیرساخت‌های ارتباطی، تولید محتوا و خدمات فضای مجازی،‌ اظهار کرد: یزد در شاخص دسترسی به زیرساخت  فناوری اطلاعات و ارتباطات رتبه دوم کشوری را دارد و ظرفیت پهنای باند ورودی استان ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه است.

 
وی افزود: اگر چه همچنان بین شاخص‌های میزان دسترسی و میزان استفاده، شکاف وجود دارد اما میزان مصرف مردم نسبت به سال گذشته بیش از ۲.۵برابر افزایش داشته و در روزهای اخیر به دلیل شیوع کرونا و افزایش حضور مردم در خانه و استفاده بیشتر از محتوا و سرویس‌هایی همچون آموزش، دورکاری و سرگرمی رشد چشمگیری داشت.
 
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد در ادامه با بیان این‌که تمام شهرهای این استان از پوشش نسل‌ سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند، به اجرای طرح پایش ارتباطات در روستاهای بالای ۲۰ خانوار در تابستان سال جاری به عنوان یک اقدام اساسی برای بروزرسانی وضعیت ارتباطی روستاها و شناسایی کاستی های احتمالی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ ارتقای تکنولوژی ۱۲ سایت تلفن همراه روستایی به نسل۳ و ۴ موبایل،  دریافت مجوزهای ایجاد ۱۴ سایت جدید تلفن همراه روستایی و ارتقای ۶ سایت تلفن همراه روستایی به نسل۳ و ۴ موبایل، و دریافت مجوز بهبود شبکه تلفن همراه هفت روستای استان جهت تکمیل پوشش انجام شد.
 
پاکدل با اشاره به پیشرفت ۶۸ درصدی طرح ۱۲۳ کیلومتری فیبر نوری روستایی و دریافت مجوز ۱۵۰ کیلومتر دیگر به منظور ارتقای پهنای باند مراکز و سایت‌های تلفن همراه روستایی،‌تصریح کرد: مجوز نصب و راه‌اندازی ۲۵ دستگاه خودپرداز روستایی در روستاهای پرجمعیت و نیازمند به این دستگاه دریافت شد.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد همچنین در زمینه طرح هوشمندسازی مدارس بیان کرد: با حمایت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در همکاری با آموزش و پرورش با پایان عملیات اجرایی هوشمندسازی بیش از ۳۵۰ مدرسه در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.
 
 به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فناوری اطلاعات استان یزد، این مسئول با بیان این‌که میانگین زمان رسیدگی اپراتورها به شکایات دریافتی در پاییز ۹۸ کمتر از یک روز کاری بود، گفت: سامانه ۱۹۵ پل ارتباطی مردم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و ۱۰۰ درصد شکایت‌های ثبت شده مردم  در این سامانه بررسی و پیگیری می‌شوند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..