مدیر کل بنیاد مسکن یزد خبر داد؛

ساخت ۱۳۰۰ واحد طرح اقدام ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر یزد

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با بیان این که متولی طرح اقدام ملی مسکن برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، ابراز امیدواری کرد که در سال جاری پس از فراهم شدن بسترهای اجرایی بالغ بر ۱۳۰۰ واحد در شهرهای استان شروع به ساخت شود.

به گزارش یزدی نیوز«علیرضا قربانیان» با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه معاونت عمران روستایی استان یزد گفت:  در سال گذشته  برای ۲۵ روستای استان طرح هادی روستایی که به عبارتی همان شناسنامه روستاست، تهیه و در ۱۰۸ روستای استان طرح هادی اجرایی شده یا در حال اجرا شدن است که بیشتر این فعالیت‌های اجرایی در سطح روستاها شامل محوطه‌سازی، جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت بوده است.

 
وی همچنین از واگذاری بالغ بر ۱۵۰۰ قطعه زمین به روستائیان استان جهت ساخت مسکن خبر داد و افزود: در سال گذشته بیش از ۱۴۰۰ جلد سند مالکیت روستایی و شهری (شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت) با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان صادر شده که این اسناد کمک شایانی در اخذ تسهیلات و اثبات مالکیت متقاضیان به همراه دارد.
 
قربانیان از اختصاص ۲۰ هزار تن قیر از محل اعتبارات بند (ه) تبصره یک قانون بودجه کل کشور جهت آسفالت معابر روستایی در استان خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، معابر اصلی روستاهای دارای طرح هادی آسفالت شد.
 
مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد در حوزه معاونت بازسازی و مسکن روستایی با اشاره به این که طبق قانون برنامه ششم توسعه باید سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در سطح کشور مقاوم سازی شود، اضافه کرد: در استان یزد حدود ۴۷ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که طبق آمار از زمان شروع طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ تاکنون تعداد ۲۷ هزار هزار نفر از این تسهیلات جهت بهسازی و نوسازی واحدها استفاده کرده‌اند که معادل نیمی از موجودی مسکن روستایی استان است.
 
وی با اشاره به افزایش مبلغ تسهیلات به ۴۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه و بازپرداخت ۱۵ ساله و کامزد پنج درصد که در اختیار روستاییان جهت ایجاد بنای جدید قرار داده شده است، بیان کرد: بر ساخت و سازهای روستایی، ۱۳۶ طراح و ناظر در قالب تشکیلات نظام فنی روستایی جهت نظارت بر ساخت و سازهای روستایی فعالیت می‌کنند.
 
مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد از دیگر فعالیت‌های معاونت بازسازی و مسکن روستایی در سال گذشته را اعطای بالغ بر ۲۵۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه جهت تعمیر منازل و ساخت حمام روستایی، مرمت و نوسازی واحدهای بوم‌گردی و اصلاح الگوی مصرف انرژی در ساختمان (تسهیلات از ۲ تا ۲۰ میلیون تومان) و همچنین اعطای بالغ بر ۲۰ فقره کمک بلاعوض جهت ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی روستایی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی(سقف تسهیلات تا ۲۵ میلیون) اشاره کرد.
 
وی در تشریح عملکرد بنیاد مسکن در حوزه مسکن شهری نیز گفت: در سال گذشته تعداد بالغ بر ۱۷۰ واحد مسکونی در قالب طرح‌های ویلایی و آپارتمانی در اکثر شهرستان‌های استان در حال ساخت است و به متقاضیان فاقد مسکن واگذار می‌شود.
 
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان این که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی طرح اقدام ملی مسکن برای شهر های زیر ۱۰۰ هزار نفر است، اظهار کرد: تأمین زمین طرح اقدام ملی مسکن در شهرستانهای استان یزد نیز بر عهده اداره راه و شهرسازی است و امید است که بتوانیم در سال جدید بالغ بر ۱۳۰۰ واحد را در شهرستان‌های استان به جز شهر یزد پس از فراهم شدن بسترهای اجرایی شروع به ساخت کنیم.
 
وی در تشریح اقدامات این بنیاد در جریان سیل‌های اخیر در استان‌های لرستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن استان در بحث پشتیبانی از ستادهای معین مناطق سیل زده با انجام اقدامات آواربرداری ، مخروط ریزی ، ایجاد سدهای خاکی جهت جلوگیری از ورود سیل و حمل مصالح توانست روند خدمت رسانی به این مناطق را تسریع کند.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان یزد، قربانیان در پایان ابراز امیدواری کرد که این نهاد در تاسی به فرمایش رهبر معظم انقلاب در سال جدید، اهتمام خود را به کار ببندد تا گام‌های موثری را در تحقق شعار سال در حوزه خدمات رسانی به روستائیان و متقاضیان فاقد مسکن بردارد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..