استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود مهمترین رسالت‌ شهرداری در بحران کروناست

معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد با بیان این‌ که مدیران و مسئولان باید موتور محرک توسعه همه جانبه باشند، گفت: نیازسنجی واقعی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود یکی از جدی‌ترین رسالت‌های مدیریت واحد شهری در بحران کروناست.

به گزارش یزدی نیوز«مجتبی فرهمند» با اشاره به نقش شهرداری و مدیریت واحد شهری برای مقابله نابسامانی‌های حین و بعد از شیوع کرونا، اظهار کرد: راه‌اندازی ستاد عملیاتی مقابله شیوع کرونا در شهرداری یزد از جمله اقدامات حائز اهمیت و موثر در این خصوص بوده است.

 
وی با بیان این‌ که شهرداری باید در بحث مدیریت واحد شهری پیشتاز باشد، افزود: در شرایط بحرانی مدیران شهری باید به مثال فرماندهان جنگی در میدان بوده و نسبت به ساماندهی و مدیریت امور اقدام کنند.
 
معاون شهرداری، حضور میدانی مدیران ارشد برای مدیریت بحران را از جمله وظایف دست‌اندرکاران اجرایی دانست و گفت: برنامه‌ریزی کاربردی برای مدیریت منابع یکی از مهمترین رسالت مسئولان و مدیران شهری در شرایط بحرانی حین و بعد از شیوع کروناست.
 
فرهمند با بیان این‌ که فرآیند اجرای طرح‌ها در حوزه‌های مختلف شهری باید متناسب با نیاز و اولویت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حاکم بر جامعه تغییر در دستور کار قرار گیرند، تصریح کرد: نیازسنجی واقعی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود یکی از جدی‌ترین رسالت‌های مدیریت واحد شهری است.
 
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده از سوی شهرداری برای مقابله با شیوع کرونا در یزد، خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا، یک سری از برنامه ریزی‌های مدیریت شهری را تحت تأثیر قرار داده و به همین منظور شهرداری باید برای ارتقاء و بهینه سازی خدمات خود هرچه سریعتر نسبت به تدوین برنامه اجرایی جدید، متناسب با شرایط ناشی از همه گیری کرونا اقدام کند.
 
معاون شهردار یزد تأمین ایمنی لازم، افزایش کیفیت زندگی و ایجاد آرامش اجتماعی را از جمله وظایف مدیریت واحد شهری در قبال شهروندان دانست و بیان کرد: مدیران ارشد شهری و استانی باید موتور محرک ساماندهی امور مختلف در توسعه همه جانبه باشند.
 
فرهمند در پایان با بیان این‌ که مدیریت واحد شهری عنوانی مهم، موثر و عملیاتی است، گفت: جذب مشارکت عمومی از دیگر ضرورت‌های اجرایی برای ساماندهی شرایط بحرانی است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..