مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد:

مجوز ایجاد ۱۴ سایت جدید تلفن همراه در یزد دریافت شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: ارتقا تکنولوژی ۱۲ سایت تلفن به نسل سوم و چهارم تلفن همراه انجام و مجوز ایجاد ۱۴ سایت جدید تلفن همراه در روستاهای یزد دریافت شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا پاکدل  با بیان اینکه تمام شهرهای استان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار هستند، اظهار داشت: در سال گذشته برای رفع مشکلات و تکمیل پوشش ارتباطات در روستاهای استان، ارتقا تکنولوژی ۱۲ سایت تلفن به نسل سوم و چهارم تلفن همراه، دریافت مجوزهای ایجاد ۱۴ سایت جدید تلفن همراه، ارتقا شش به نسل سوم و چهارم تلفن و بهبود شبکه تلفن همراه هفت روستای استان انجام شده است.

 
وی با اشاره به اهمیت توسعه هماهنگ زیرساخت‌های ارتباطی، تولید محتوا و خدمات فضای مجازی افزود: استان یزد در شاخص دسترسی به زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات رتبه دوم کشوری را دارد و ظرفیت پهنای باند ورودی استان ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه است که در روزهای پایانی سال ۹۸ حداکثر استفاده به ۷۵ گیگابیت بر ثانیه یعنی بیش از ۲.۵ برابر سال گذشته رسیده بود.
 
پاکدل با اشاره به پیشرفت ۶۸ درصدی پروژه ۱۲۳ کیلومتری فیبر نوری روستایی و دریافت مجوز ۱۵۰ کیلومتر به منظور ارتقای پهنای باند مراکز و سایت‌های تلفن همراه روستایی، گفت: در حال حاضر ۲۷ دستگاه خودپرداز بانکی در روستاهای استان نصب و فعال است و مجوز نصب و راه اندازی ۲۵ دستگاه خودپرداز روستایی جدید نیز در دست اقدام است.
 
وی با اشاره به رشد اقتصاد جهانی فضا و اهمیت کاربردی کردن صنعت فضایی و توسعه کسب و کارهای فضاپایه در استان یزد تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی در زمینه توسعه کاربردها و خدمات فضایی در بهمن ماه با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و علاقه‌مندان بخش خصوصی با همکاری اداره کل سنجش از دور سازمان فضایی، برگزاری نشست توسعه کسب و کارهای فضا پایه با حضور مدیرکل توسعه کسب و کارهای سازمان فضایی و مدیران شرکت‌های نوپا، فناور و دانش‌بنیان استان همراه با بازدید از شرکت‌های مرتبط با حوزه فضایی مستقر در پارک علم و فناوری یزد، تهیه گزارش فرونشست زمین در استان و پیگیری راه‌اندازی پارک گردشگری فضایی با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نمونه‌ای از اقدام‌های انجام شده در این حوزه است.
 
پاکدل افزود: از دیگر اقدامات این اداره کل در سال ۹۸ در راستای هموار کردن مسیر توسعه و رشد اکوسیستم نوآفرینی و حمایت از کسب و کارهای نوپای استان، تلاش برای اجرای طرح نوآفرین و حمایت از رشد اشتغالزایی کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات است که خدمات و حمایت پیش بینی شده از طریق سامانه‌های ایران نوآفرین و ایران کارفا ارائه می‌شوند.
 
وی با تاکید بر اجرای برنامه‌های توسعه توانمندی‌های نوآوری و کارآفرینی در سطح استان افزود: در این راستا دوره‌های بکارگیری مؤثر اسکرام؛ دیجیتال مارکتینگ، تأمین مالی، مدل‌سازی مالی و ارزش گذاری استارت آپ‌ها و رویداد دو روزه کسب و کار بازی‌سازی با همکاری این اداره کل برگزار شد.
 
پاکدل با اشاره به ایجاد سامانه اطلاعات و موقعیت مکانی ۶۴ دفتر پیشخوان فعال خدمات دولت در استان یزد گفت: طراحی و پیاده‌سازی این سامانه با هدف ایجاد شفافیت و افزایش رفاه حال مردم انجام شده است و شهروندان می‌توانند در نشانی yazdpishkhan.ir علاوه بر دیدن موقعیت مکانی دفاتر بر روی نقشه، اطلاعاتی همچون نام دارنده و تاریخ اعتبار پروانه، شماره تلفن، ساعت کار و نشانی پستی دفاتر و برنامه کشیک آنها را مشاهده کنند.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با تاکید بر همکاری این اداره کل با مراجع امنیتی استان برای اجرای نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی، گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی کارکنان فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی غیرحیاتی از اقدامات این استان در زمینه امنیت اطلاعات و ارتباطات، در سال ۹۸ بود.
 
پاکدل با بیان اینکه میانگین زمان رسیدگی اپراتورها به شکایات دریافتی در پاییز ۹۸ کمتر از یک روز کاری بوده است، گفت: سامانه ۱۹۵ پل ارتباطی مردم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و ۱۰۰ درصد شکایت‌های ثبت شده مردم استان در این سامانه بررسی و پیگیری می‌شوند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..