آمادگی اورژانس اجتماعی مهریز برای ارائه خدمات شبانه‌روزی

سرپرست بهزیستی شهرستان مهریز از فعالیت شبانه روزی اورژانس اجتماعی این شهرستان که با هدف مداخله در موارد بحران‌های فردی و خانوادگی به ویژه اقشار آسیب‌دیده کروناویروس خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«رضا زارع» ضمن بیان این که شیوع بیماری کرونا و لزوم در خانه ماندن برای حفظ سلامتی بعضاً باعث بروز برخی مشکلات فردی و خانوادگی می‌شود، تاکید کرد: مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان مهریز با هدف مداخله در موارد بروز بحران‌های فردی و خانوادگی راه‌اندازی شده و با توجه به حساسیت شرایط کنونی بیش از پیش در جهت خدمت‌رسانی به اقشار آسیب دیده اجتماعی و در معرض آسیب فعالیت می‌کند.

 
وی گفت: اورژانس اجتماعی، واحدی تخصصی در ارائه خدمات به زوجین متقاضی طلاق، افراد دارای بحران‌های حاد خانوادگی، زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی و در معرض آسیب، معولان  و سالمندان در معرض آزار و آزاردیدگان اجتماعی و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، است و سعی بر این دارد تا خدمات به موقع، قابل دسترسی و به صورت تخصصی ارائه کند.
 
زارع بیان کرد: در مواردی که مشکل از طریق خط ۱۲۳ قابل حل باشد، توسط کارشناس به صورت تلفنی حل می‌شود ولی مواردی که نیازمند ارجاع به مراکز درون سازمانی و برون سازمانی باشد، ارجاع صورت می‌گیرد یا مشاوره فردی به خط ۱۴۸۰ ارجاع می‌شود و در مواردی که نیاز به مداحله حضوری باشد، تیم سیار در حداقل زمان ممکن به محل اعزام می‌شود.
 
اورژانس اجتماعی شهرستان مهریز در حال حاضر دارای واحدهای مرکز تحکیم بنیان خانواده، خدمات سیار، مداخله در بحران و خط ۱۲۳ است که البته خط ۱۲۳ به صورت استانی متمرکز شده است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..