خسارت ۱۲۹۳ میلیارد تومانی پدیده‌های جوی در یزد

مدیر کل مدیریت بحران استان یزد با بیان این که خسارت اولیه پدیده‌های جوی در سطح استان تاکنون ۱۲۹۳ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: این پدیده‌ها بیشتر بخش کشاورزی استان را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش یزدی نیوز«محمود شاکری شمسی» ضمن اشاره به این که طی هفته گذشته پدیده‌های جوی نظیر طوفان، سرمازدگی، تگرگ و سیل استان یزد را تحت تاثیر قرار داد و خسارات زیادی را به دنبال داشت، اظهار کرد: خسارات ناشی از طوفان در برآورد اولیه بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان بوده که شامل خطوط انتقال برق،  واحدهای مسکونی، کشاورزی و باغی شده است.

 
وی برآورد خسارت اولیه ناشی از سرمازدگی را نیز ۹۷۰ میلیارد تومان در استان اعلام کرد و گفت:  بارش تگرگ نیز ۹۲ میلیارد تومان هزینه برجای گذاشته که علاوه بر زمین‌های زراعی و باغی، بخش های طیور و آبزیان هم از این پدیده آسیب دیدند.
 
مدیر کل مدیریت بحران استان در ادامه به برآورد خسارت ۱۸۰ میلیارد تومانی در اثر جاری شدن سیل در استان پرداخت و افزود: در مجموع تاکنون ۱۲۹۳ میلیارد تومان خسارت ناشی از پدیده های جوی در سطح استان یزد برآورد شده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان از اواخر هفته جاری سامانه بارشی جدیدی فعالیت خود را آغاز می کند و در همین رابطه از مردم تقاضا داریم نسبت به هشدارها بی‌تفاوت نباشند و از حضور در کنار رودخانه‌ها و مناطق پر خطر خودداری کنند.
 
شاکری شمسی در پایان نیز خاطرنشان کرد: با توجه به این که تردد در مسیرهای استان امکان‌پذیر شده است، افراد جداً از رفتن به مناطق ییلاقی پرهیز کنند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..