بررسی علت سرعت پایین اینترنت خانگی

تلفن ۱۹۵ و سامانه نت سنج پلاس آماده پاسخگویی به شکایات مردمی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

به گزارش یزدی نیوز با شیوع کرونا استفاده از فضای مجازی بسیار زیاد شده و مردم با بهره گیری از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متعدد فضای مجازی زندگی می‌کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به رکورد بی سابقه اوج مصرف داده اینترنت در روز طبیعت گفت: ثبت این رکورد نشان دهنده همکاری مردم برای ماندن در خانه و موفقیت طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان یزد است.
پاکدل با توجه به اینکه ۸۷ درصد جمعیت استان در شهر‌ها و ۵۸ درصد در مرکزاستان سکونت دارندگفت: همه شهر‌ها از اینترنت پرسرعت همراه و ثابت برخوردار هستند. 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد رشد استفاده از اینترنت را نشان دهنده افزایش فعالیت‌های مجازی، خرید‌های اینترنتی، دورکاری و برگزاری جلسات آنلاین در فضای مجازی دانست.
پاکدل با اشاره به ۲ و نیم برابرشدن اوج مصرف داده در استان یزد گفت: عملکرد مطلوب حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش‌های زیرساخت، مخابرات، اپراتور‌های همراه و شرکت‌های تامین کننده اینترنت ثابت و سایرفعالان این حوزه قابل تقدیر است.
پاکدل همچنین از راه اندازی vdsl در کنار idsl خبر داد و گفت: مشترکان واجد شرایط می‌توانند با استفاده از vdsl از دانلود ۶۰ مگابایت در ثانیه و آپلود ۲۰ مگابایت در ثانیه بهره‌مند شوند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در پاسخ به سوال خبرنگارخبرگزاری صداوسیما در خصوص پایین بودن سرعت اینترنت ثابت و قطعی آن در بعضی موارد افزود: اگر مودم در ورودی خانه فعال باشد، اشکال از کابل مسیر و مودم است، اما اگر مشکل از اینترنت ورودی باشد، مشترکان می‌توانند موضوع را طرح شکایات کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: تلفن ۱۹۵ و سامانه نت سنج پلاس آماده پاسخگویی به شکایات مردمی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
وی همچنین راه اندازی سامانه نت سنج پلاس را برای بهبود کیفیت اینترنت دانست و افزود:با این سامانه هر شهروند می‌تواند از هر مکانی اطلاعات کیفی و کمی شرکت‌های مختلف ارائه کننده سرویس‌های ارتباطی را در محدوده جغرافیایی خود شناسایی و انتخاب کند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..