ممنوعیت خرید خوراک دام و طیور از مکان‌های بدون مجوز

مدیر کل دامپزشکی استان یزد، از ممنوعیت خرید خوراک دام و طیور از مکان‌های بدون مجوز خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزحدادزاده خواستار توجه جدی به رعایت اقدامات امنیت زیستی و تهیه خوراک مناسب و بهداشتی شد.

وی با بیان آنکه یکی از راه‌های مهم انتقال بیماری‌های دام و طیور به ویژه آنفلوانزای پرندگان، خرید مواد اولیه یا دان آلوده از محل‌های نامشخص و آلوده می‌باشد؛ بر رعایت این مهم تاکید کرد.
مدیر کل دامپزشکی استان یزد در ادامه گفت: اکنون شرایط جوی در شرایط ناپایدار قرار دارد و هرگونه سهل انگاری امکان شیوع بیماری را در واحد‌های دام و طیور افزایش می‌دهد؛ لذا به پرورش دهندگان توصیه می‌شود از رفت و آمد غیر ضروری به واحد‌ها خودداری نمایند و در صورت ضرورت، خودرو حمل قبل از ورود مورد ضدعفونی قرار گیرد و نسبت به تعویض کفش و لباس پرسنل و بازدید کنندگان هنگام ورود به واحد‌ها توجه شود تا احتمال انتقال مکانیکی ویروس‌ها به حداقل برسد.
حدادزاده در پاسخ به اینکه آیا احتمال درگیری حیوانات با ویروس انتشار یافته جدید وجود دارد؟ پاسخ داد: کرونا یک بیماری جدید است؛ که انتقال آن از طریق حیوانات به طور قطعی ثابت نشده است، اما با توجه به اینکه منبع آن را خفاش تشخیص داده اند، لازم است، پرورش دهندگان نکات امنیتی، اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای فردی و کاهش تردد را رعایت کنند و نسبت به ضدعفونی واحد‌های پرورشی خود در این خصوص اقدام نمایند.
وی در پایان به مرغداران و دامداران توصیه کرد: برای جلوگیری از انتشار بیماری در استان به محض بروز تلفات، شبکه دامپزشکی شهرستان را مطلع نمایید و یا با شماره گویا ۱۵۱۲ به کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..