مدیر کل انتقال خون استان خبر داد

پیشرویی یزدی‎ها ‌در اهدای خون در کشور

مدیر کل انتقال خون یزد با بیان این که متوسط اهدای خون در یزد بیشتر از میانگین کشوری است، گفت: طی ۱۵ روز ابتدایی امسال ۱۰۰۰ یزدی برای اهدا خون به پایگاه انتقال خون مراجعه کردند.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «نقی تقوایی»  با بیان این‌ که یزد یکی از استان‌های پیشرو کشور در امر اهدا خون است، اظهار کرد: متوسط اهدا خون در کشور ۲۶ در هزار نفر است که در استان یزد این مهم ۳۶ در هزار است.

 
وی افزود: در سال گذشته از حدود ۵۴ هزار مراجعه کننده به ایستگاه‌ها و پایگاه‌های انتقال خون استان، ۴۰ هزار و ۵۰۰ نفر موفق به اهدا خون، پلاسما و پلاکت شدند.
 
مدیر کل انتقال خون استان در ادامه با بیان این‌ که انتقال خون استان در سال گذشته ۱۰۰ مورد پاسخگویی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داشته است، گفت: بیش از سه هزار کیسه خون نیز به استان‌های همجوار و متقاضی، ارسال شده است.
 
تقوایی مردم یزد را در امر اهدا خون سرآمد کشور دانست و بیان کرد: پاسخگویی تمام نیازهای خونی بیمارستان‌ها از جمله مهمترین دغدغه و ملاک اجرایی انتقال خون یزد است.
 
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به توصیه‌های پزشکی برای مقابله با شیوع کرونا، تصریح کرد: از ابتدای همه گیر شدن شیوع کرونا با افت شدید اهدا خون در استان مواجه شدیم که خوشبختانه با همراهی مناسب خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها، کمبود ایجاد شده برطرف شد.
 
وی بیان کرد: طی ۱۵ روز ابتدایی امسال حدود یک هزار نفر برای اهدا خون مراجعه کردند که از این تعداد ۸۰۰ نفر موفق به اهدا خون شدند.
 
مدیر کل انتقال خون یزد با بیان این‌ که نیاز به اهدا خون دائمی است، بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و کاهش اهدا خون در این ماه مبارک، امیدواریم شهروندان یزدی همچنان با مراجعه مستمر به پایگاه‌های انتقال خون نسبت به این مهم در استان اقدام کنند.
 
تقوایی در پایان با اشاره به اهمیت راه‌اندازی شیفت فوق العاده دریافت خون ویژه ماه رمضان در یزد، خاطرنشان کرد: این شیفت از روز اول ماه رمضان در بازه زمانی «بعد از افطار تا ساعت ۲۴» آماده ارائه خدمت به شهروندان یزدی است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..