در نشست اعضای شورای شهر مطرح شد؛

تلاش برای کمک به کسب و کارهای آسیب دیده در یزد

تلاش برای کمک به کسب و کارهای آسیب دیده از سوی افراد و گروه های مختلف آغاز شده و اعضای شورای شهر نیز با برگزاری جلسات مختلف در پی تحقق این امر هستند.

به گزارش یزدی نیوزاعضای شورای شهر یزد، در نشستی با مدیرعامل خانه فرهنگ صدوقی، راهکارهای کمک به کسب و کارهای آسیب دیده را مورد بررسی قرار دادند.

 
محسن ابوترابی، یکی از اعضای شورای شهر یزد در این نشست با قدردانی از تلاش‌های خانه فرهنگ صدوقی در راستای جذب کمک‌های مردمی اظهار داشت: در مشکلات پیش آمده برای مردم نیازمند تقویت جریان فرهنگی هستیم.
 
وی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم سایتی ایجاد شود تا با حفظ کرامت افراد و با درج کد ملی، ثبت نام و حمایت از قشرهای آسیب دیده انجام گیرد.
 
خانه فرهنگ صدوقی موجی از مشارکت در استان ایجاد کرد
 
ونوس عامری عضو دیگر شورای شهر یزد نیز با اشاره به تلاش خانه فرهنگ صدوقی و موج مشارکتی که این مرکز در استان ایجاد کرده است، اظهار داشت: خانه فرهنگ صدوقی راهی را نشان داد تا این مشارکت در سطح جامعه در بالاترین شکل ادامه یابد.
 
وی افزود: در هیچ کشوری دولت به تنهایی قادر به حل بحران نیست و ما شاهد کمک‌های بسیار خوب خانه فرهنگ صدوقی در حل مشکلات جامعه سلامت استان هستیم.
 
عامری با اشاره به تلاش خانه فرهنگ صدوقی برای جذب کمک مالی از صندوق‌های مالی و اعتباری عنوان کرد: صندوق‌های مالی بسیار کارگشا هستند و شورای شهر و شهرداری در این راه آمادگی خود را برای همکاری اعلام می‌کند.
 
پیشنهاد شیفت بندی و طبقه بندی اصناف برای آغاز فعالیت
 
سپنتا نیکنام، دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز بر رفع مشکلات به صورت گام به گام تاکید کرد و گفت: ارتباط بین خیرین و نیازمندان از نکاتی است که گروه‌های مردمی همچون خانه فرهنگ صدوقی به خوبی می‌توانند در آن نقش ایفا کنند.
 
وی در مورد شروع به کار اصناف نیز نیز بیان کرد: به نظر می‌رسد اگر در این زمینه طبقه بندی و به نوعی شیفت بندی انجام شود، در مهار کرونا موفق تر عمل خواهیم کرد ضمن اینکه آسیب کمتری به اصناف وارد می‌شود.
 
نیکنام در مورد ایجاد رونق گردشگری نیز پیشنهاد داد: گروه‌های فعال در این بخش با ارائه تخفیف‌های مناسب و زمان بندی‌های مشخص جهت رزرو، زمینه بهره گیری مردم از خدمات را فراهم کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..