مدیر کل آموزش و پرورش یزد تأکید کرد:

لزوم همراهی بیشتر والدین برای تحقق فرآیند آموزش مجازی در خانه

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان این‌ که به منظور دسترسی آسان دانش‌آموزان به شبکه اجتماعی و بهره‌گیری از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها، نیازمند همراهی و همدلی خانواده‌ها و اولیای دانش آموزان هستیم.

به گزارش یزدی نیوز«عباسعلی دانافر» با بیان این‌ که در شرایط بحرانی شیوع کرونا نیازمند همراهی اولیا و خانواده‌های دانش‌آموزان در دسترسی آسان به شبکه اجتماعی هستیم، اظهار کرد: والدین دانش‌آموزان نقش ویژه‌ای در فراهم نمودن فرصت بهره‌مندی از آموزش‌های مجازی فرزندان دارند و از این‌ رو ضروری است تا با ایجاد فضایی آرام و با نشاط در این مقوله نقش آفرینی کنند.

 
وی نقش والدین را یکی از نقش‌های تاثیرگذار در فرایند یاددهی، یادگیری و برنامه‌ریزی صحیح آموزشی دانست و افزود: در کنار مدرسه و معلمان، دانش‌آموزان و اولیاء به عنوان یاریگران دستگاه تعلیم و تربیت می‌تواند تسهیل کننده وضعیت تحصیل فرزندان خود باشند و در شرایط کنونی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان و معلمان در فضای کلاس و مدرسه وجود ندارد، بستر ساز تحقق فرآیند آموزش مجازی در خانه باشند.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به لزوم بهره‌گیری از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای دسترسی آسان دانش‌‎آموزان به آموزش‌های مجازی از طریق شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد)، گفت: به کارگیری توانمندی، خلاقیت و استفاده از روشها و شیوه‌های مختلف در این مجال، بیش از پیش موثر بوده و فراهم نمودن مسیرهای آسان و سهل برای دانش‌آموزان بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.
 
وی با اشاره به شیوع فراگیر بیماری کرونا و شرایط حاکم بر جامعه و دایر نبودن مدارس و همچنین عدم دسترسی معلمان و دانش آموزان به فضای کلاس، محیط خانه و خانواده را در شرایط موجود بهترین مکان برای استمرار فرآیند آموزش مجازی دانش آموزان عنوان کرد.
 
 به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، دانافر در پایان با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی و استقرار شبکه اجتماعی دانش‌آموزی به صورت فراگیر در همه نواحی، مناطق و شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و اولیای دانش‌آموزان باید با آموزش و پرورش، همراه و همگام با برنامه‌های آموزشی زمینه‌ساز تحقق این مقوله باشند و مسیر دستیابی و دسترسی فرزندان خود را به این امر فراهم نمایند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..