امام جمعه یزد:

دشمنان همبستگی ملت ایران حتی در مقابله با بیماری‌ را بر نمی‌تابند

امام جمعه یزد با بیان اینکه امروز بسیاری از خانه های مردم به کارگاه تولید ماسک تبدیل شده است، گفت: دشمنان این همبستگی حتی در مقابله با بیماری ها را بر نمی تابند.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری،در جمع برخی مدیران استان یزد اظهار داشت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و دست نشانده‌های آنها از جمله عربستان صعودی و برخی کشورهای استعمارگر غربی، از ۴۰ سال پیش و حتی قبل از آن درصدد بودند که مانع پیشرفت ایران اسلامی شوند اما مردم ایران در این عرصه پیشتاز هستند و در مسیر کمال و دستیابی به استقلال و رشد و توسعه در مباحث علمی، تخصصی و تکنولوژی قدم برداشته اند.

 
وی افزود: مردم ایران با اتحاد، یگانگی و همبستگی و حرکت‌های جهادی، صبر، مقاومت و تلاش همواره در مسیر پیشرفت قدم برداشته اند و دانشمندان، نیروهای نظامی و سیاسی، در حال حفظ اقتدار ایران هستند و تمام موانع را کنار زده اند.
 
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه دشمن امروز تحریم و فشارها را به حدی رسانده که خودش نیز به آن اعتراف می‌کند، بیان کرد: دشمن اکنون دیگر ابزاری برای وارد آوردن فشار به مردم ایران ندارد زیرا مردم ایران همواره در مقابل این فشارها صبر و ایستادگی و سختکوشی کردند و با توکل به خدا و اطاعت از رهبری به پیش رفته و روی پای خود ایستاده اند.
 
ناصری با اشاره به حوادثی که در طول یک سال گذشته در کشور رخ داد، عنوان کرد: حوادث زیادی از جمله سیل‌ها و زلزله‌ها در طول یک سال گذشته رخ داده که با کمک همه مردم و ارگان‌ها و نیروهای نظامی این مشکلات در حال آسان شدن برای مردم است.
 
وی ادامه داد: حتی در ارتباط با بودجه‌های دارو هم استکبار در حال دشمنی است و از این حرکت جلوگیری می‌کند اما تمام مردم و ارگان‌های ما به میدان آمدند و در حال کار هستند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: کارخانه‌هایی از سوی برخی افراد دست نشانده دشمن به صورت توطئه وار و برای افزایش مشکلات کشور تعطیل شده بود که با تیزبینی و جدیت دستگاه‌های متولی بازگشایی شدند و به چرخه تولید بازگشتند و تمام کارشکنی‌هایی که در حوزه اقتصاد، صنعت و کشاورزی صورت می‌گرفت با تدبیرهای مناسب تمام شد و یا در حال پایان هستند.
 
ناصری خاطرنشان کرد: تمام این موفقیت‌ها سبب شده که دشمن به ویژه آمریکای جنایتکار عصبانی و از این موضوع خشمگین باشد به ویژه در موضوع کرونا که همه مردم و مسئولان و پزشکان و پرستاران پای کار آمدند و برای شکست این ویروس تلاش کردند، استکبار که حتی برخی از اقلام پزشکی که برای درمان بیماران نیاز هست را به ایران ندادند و خصلت و خوی حیوانی خود را به خوبی در این عرصه هم نشان دادند بسیار عصبانی شده است.
 
وی با تقدیر از سختکوشی کادر پزشکی، مردم و همه مسئولان گفت: در این ایام که دشمن سعی بر کارشکنی در راه درمان بیماران مبتلا به کرونا و پیشگیری از شیوع این بیماری دارد، پزشکان و پرستاران و تمام کادر درمانی با جدیت در تلاش هستند و مردم هم حتی خانه‌های خود را در اختیار افراد قرار داده اند تا به تولید ماسک و دستکش بپردازند؛ این موضوعات را دشمن نمی‌تواند تحمل کند.
 
امام جمعه یزد با بیان اینکه یکی از نهادهایی که در این سال‌ها خدمات بسیاری به کشور کرده و جلوی بسیاری از توطئه‌های دشمنان را گرفته ستاد اجرایی فرمان امام بوده افزود: در این عرصه خیلی از کارخانه‌ها را دشمنان با کارشکنی یا تحریک صاحبان آن تعطیل کردند اما با تلاش ستاد اجرایی فرمان امام این کارخانه‌ها به چرخه تولید بازگشتند و اشتغال‌ها دوباره جان گرفته است.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: حتی تولید برخی کارخانه‌ها را به بهانه‌هایی متوقف کرده بودند و در راه تولید موانعی ایجاد کرده بودند ولی ستاد اجرایی فرمان امام همین کارخانه‌ها را دوباره فعال کرد.
 
ناصری افزود: به ویژه در مورد مسئله کرونا که آمریکا و انگلیس و فرانسه و دیگر کشورهای جهان در تأمین نیازهای اساسی خود با مشکل و چالش مواجه شده اند و به دیگر کشورها دست دراز کرده اند، ارتش و سپاه و تمام نهادها از جمله ستاد فرمان امام به میدان آمده اند و چند هزار تخت و امکانات درمانی و بهداشتی را تأمین کردند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..