مصرف داده در استان یزد رکورد زد

رکورد بی سابقه اوج مصرف داده استان یزد در روز سیزدهم فروردین ثبت شد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: این مساله نشان دهنده همکاری مردم در خارج نشدن از خانه، استفاده از سرویس‌ها و خدمات مبتنی بر بستر ارتباطات و فناوری اطلاعات و موفقیت استان در طرح فاصله گذاری اجتماعی است.مصرف داده در استان یزد رکورد زد

محمدرضا پاکدل افزود: نموار ارائه شده، وضعیت اوج مصرف داده استان در سال ۹۷، اواخر سال ۹۸ قبل از شیوع کرونا و فروردین سال ۹۹ را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۸۷ درصد جمعیت استان در شهر‌ها ساکن هستند و ۵۸ درصد جمعیت در مرکز استان سکونت دارند و همه شهر‌ها از اینترنت پرسرعت همراه و ثابت برخوردار می‌باشند، رشد مصرف داده نشان دهنده حضور مدرم در شهر‌ها و کاهش سفر‌های درون استانی و سفر به روستا‌ها و ییلاقات است.
پاکدل اظهار داشت: رشد قابل توجه مصرف داده در همه روز‌های فروردین ماه با وجود تعطیلی یا کاهش فعالیت ادارت و اکثر کسب و کارها، ارتباطی برای اموری مانند آموزش، خرید اینترنتی، فضای مجازی، ارتباط مجازی با دوستان و خانواده، گردشگری مجازی و … می‌باشد.
وی تاکید کرد: ثبت رکورد بی سابقه اوج مصرف داده در روز طبیعت نشان دهنده همکاری مردم برای ماندن در خانه و موفقیت طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: با وجود ۲/۵ برابر شدن اوج مصرف داده در استان یزد، عملکرد مطلوب حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش‌های زیرساخت، مخابرات، اپراتور‌های همراه و شرکت‌های خصوصی تامین کننده اینترنت ثابت و سایر فعالان این حوزه قابل توجه و شایسته تقدیر است.
وی افزود: مهندسین و تکنسین‌هایی که با وجود خطر ابتلا به بیماری کرونا در خانه نماندند تا مردم بتوانند در خانه بمانند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..