به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا؛

تولید بیش از ۴۰ واحد تولیدی ابرکوه متوقف شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابرکوه گفت: به دنبال شیوع ویروس کووید ۱۹ و در راستای مقابله و قطع زنجیره انتقال این ویروس، بیش از ۴۰ واحد و کارگاه تولیدی در این شهرستان، تولید خود را متوقف کردند.

به گزارش یزدی نیوز«ناصر زارع»، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور و ورود آن به شهرستان ابرکوه، تولید بیش از ۴۰ کارخانه، کارگاه و واحد تولیدی در شهرستان ابرکوه، در راستای مقابله و قطع زنجیره انتقال این ویروس متوقف شد.

وی بیان کرد: مدیران واحدهای تولیدی که تعداد کارگران آن‌ها بیش از ۲۰ نفر بودند، از آغاز شیوع کرونا ویروس، خط تولید خود را تعطیل کرده و برخی واحدها نیز ساعات کاری را تا حداقل ممکن کاهش داده‌اند تا حتی‌المقدور کارگران کمتر در معرض خطر ابتلا قرار گیرند.  

زارع خاطرنشان کرد: از سوی دیگر واحدهای تولیدی مرتبط با محصولات پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا، مواد اولیه آن‌ها، واحدهای تولیدکننده مواد غذایی، آشامیدنی، خوراکی و محصولات بهداشتی در راستای خدمت به مردم تعطیلی نداشته و با رعایت کامل اصول بهداشتی، محلول‌پاشی و ضدعفونی مستمر و مکرر، به کار خود ادامه دادند.

وی ادامه داد: با توجه به نگرانی برخی کارگران و خانواده‌های آنان به علت قرار گرفتن در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا، بازرس کار این اداره پایش میزان رعایت اصول بهداشتی، اجرای صحیح دستورالعمل‌ها و تأمین بهداشت فضای کاری واحدهای تولیدی را در دستور کار خود قرار داده است.

این مسئول اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت جامعه کار و تولید شهرستان ضمن ابلاغ دستورالعمل و توصیه‌های بهداشتی به واحدهای تولیدی، ماسک و دستکش در اختیار نیروهای کار قرار می‌گیرد، فضای فیزیکی و دستگاه‌ها، ماشین‌آلات، ابزار و سرویس های ایاب و ذهاب نیز به صور دائم ضدعفونی شده، کارگران در بدو ورود به کارگاه‌ها از نظر ابتلا به کووید ۱۹ غربالگری شده و در صورت نیاز به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.  

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..