رزمایش دفاع بیولوژیکی در ابرکوه

رزمایش سراسری پدافند میکروبی، دفاع بیولوژیک و پاک‌سازی محیطی سپاه در ابرکوه نیز تحت عنوان «شهدای مدافع سلامت» با هدف پاک‌سازی و گندزدایی عمومی نقاط مختلف شهری و روستایی در ابرکوه برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزرزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاک‌سازی محیطی شهدای مدافع سلامت، هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان ابرکوه و با محوریت ناحیه مقاومت بسیج برگزار شد.

 
«مهدی ابرقویی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه در حاشیه این مراسم ضمن گرامیداشت روز پاسدار و جانباز، اظهار کرد: این رزمایش سراسری طی دو روز در تمام استان‌های کشور توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.
 
وی خاطرنشان کرد: تیم‌های بسیجی، جهادی و سپاهی از ابتدای آغاز شیوع کرونا در اسفندماه فعالیت‌های خود را در راستای اطلاع‌رسانی، محلول‌پاشی معابر و خیابان‌های پرتردد و آلوده، تهیه و توزیع ماسک، کنترل خودروهای ورودی در پست‌های غربالگری، چاپ و انتشار بروشور و… آغاز کرده و تا پایان این بحران در کنار مردم خواهند بود.
 
ابرقویی خاطرنشان کرد: رزمایش پدافند میکروبی، دفاع بیولوژیک و پاک‌سازی محیطی سپاه در ابرکوه نیز تحت عنوان «شهدای مدافع سلامت» با هدف پاک‌سازی و گندزدایی عمومی نقاط مختلف شهری و روستایی و رژه خودرویی و موتوری با حضور نیروهای بسیجی، جهادی، شهرداری، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر، پلیس راهور و نیروی انتظامی  برگزار شد.
 
«عبدالحسین اکرمی» رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان  ابرکوه نیز از فعالیت‌های مستمر و شبانه‌روزی حوزه بهداشت و درمان خبر داد و گفت: اقدامات لازم جهت پیشگیری و قطع زنجیره کرونا در حال انجام است. ضمن این که غربالگری در سطح جامعه به منظور شناسایی افراد مبتلا و یا مشکوک با پیشرفت ۸۸ درصدی همراه بوده است.
 
تأکید کرد: عبور از این بحران و بازگشت وضعیت به حالت عادی تنها با همکاری مردم و پرهیز از حضور و تجمع امکان‌پذیر است و مجدداً توصیه می‌شود تنها برای انجام امور ضروری و حیاتی از منزل خارج شده و حضور خود را به حداقل برسانند.
 
اکرمی ضمن اشاره به در پیش بودن روز طبیعت (سیزدهم فروردین)، تصریح کرد: مردم باید خطر ابتلا و شیوع گسترده کرونا ویروس را جدی گرفته و به این باور برسند که نوروز امسال با سال‌های قبل کاملاً متفاوت است و باید برای حفظ جان خود و سایر مردم، روز طبیعت را در خانه بمانند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..