معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

محلول ضدعفونی کننده دست با نام تجاری «لایفوزوم طبیعی» تقلبی است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: محلول ضدعفونی کننده دست با نام تجاری «لایفوزوم طبیعی» تقلبی و غیرقابل استفاده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمد مصدق اظهار داشت: مواد ضدعفونی کننده دست یکی از اقلام اساسی پیشگیری از ابتلاء به بیماری کروناست، اما این روزها به دلیل تقاضای زیاد برای این کالا، عده‌ای از سودجویان اقدام به عرضه مواد تقلبی در بازار کشور از جمله استان یزد کرده‌اند که مشکلات جسمی و پوستی، کمترین عارضه مصرف آن است.

 
وی افزود: متأسفانه با توجه به بازرسی‌های انجام شده، محلول ضدعفونی کننده دست با عنوان لایفوزوم طبیعی و لوگو حاوی NBTF فاقد هر گونه مجوز از سازمان غذا و دارو بوده و مورد تأیید این معاونت نیست.
 
مصدق از معاون بهداشتی استان یزد نیز خواست تا بر اساس مقررات و ضوابط، نسبت به جمع آوری فوری این فرآورده‌ها از سطح عرضه اقدام و این معاونت را از نتایج به دست آمده مطلع کنند.
 
وی از شهروندان خواست تا در هنگام خرید مواد ضدعفونی کننده هوشیار باشند و به برچسب مندرج بر روی محصولات توجه و از مجاز بودن محلول برای مصرف ضدعفونی دست یا سطوح، اطمینان داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی تماس بگیرند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..