یک پژوهشگر روانشناسی اسلامی:

افزایش معنویت، عامل آرامش و تقویت ایمنی بدن در برابر کروناست

یک روانشناس و استاد دانشگاه یزد با بیان این‌ که آرامش روحی و روانی قدرت ایمنی بدن را در برابر ویروس کرونا افزایش می‌دهد، گفت: همانطور که مراقب هستیم ویروس از گوش، دهان و بینی ما وارد نشود، باید مراقب ورود اطلاعات دروغ به سازمان روانی خود باشیم.

به گزارش یزدی نیوزدکتر«محمدرضا فلاح»، اطلاعات نادرست را یکی از علل جدی ترس، وحشت و نا امیدی در این شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا دانست و اظهار کرد: اطلاعات نادرست از یک سو و نداشتن توجه لازم از سوی دیگر، مدیریت این بحران زیستی را دچار چالش‌های متعدد می‌کند.

 
وی حفظ آرامش فردی و گروهی را از جمله راهکارهای موثر برای مقابله با کرونا عنوان کرد و افزود: به نظر من آرامش فردی فقط با افزایش معنویت و آگاهی از علت واقعی جهان هستی ایجاد می‌شود.
 
این روانشناس و استاد دانشگاه یزد گفت: انسان‌ها در طول روز بر اساس کارهایی که انجام می‌دهند، نتایجی می‌گیرند و در نهایت این فرآیند علت و معلول زندگی فردی را خود دانسته و از اصل این مهم فاصله معناداری می‌گیرند.
 
فلاح بیان کرد: این‌ که افراد در رابطه علت و معلولی، خود را علت بدانند تهدیدی جدی برای پیشرفت و بقای جامعه محسوب می‌شود.
 
وی در ادامه با بیان این‌ که ما در فرهنگ دینی علت همه اتفاقات پیش آمده و پیش رو را خداوند می‌دانیم، گفت: بحران کرونایی جدا از چالش‌های ایجاد شده تمام چیزهایی که انسان ادعای ایجاد آن را دارد تعطیل و اثبات کرد کنترل امور دنیا در اختیار انسانها نیست.
 
این پژوهشگر روانشناسی اسلامی، علت تمام عالم را خداوند متعال دانست و با اشاره به اهمیت توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه و آیه الکرسی، تصریح کرد: اگر کسی این دو را خوب بخواند، به این نتیجه خواهد رسید که تمام علت‌های عالم، پروردگار است.
 
دکتر فلاح اعتقاد به این‌که تمام امور دنیا در کنترل خداوند متعال است را مهمترین دلیل برای آرامش فردی در برابر بلایای طبیعی نظیر شیوع ویروس کرونا دانست و تأکید کرد: آرامش روحی و روانی یکی از موثرترین راهکارهای تقویت ایمنی بدن و مقابله با ویروس کروناست که فقط با اعتقاد قلبی و درونی ایجاد می‌شود.
 
دکتر فلاح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تحقیقات انجام شده برای مقابله بهتر با کرونا، گفت: اگر می‌خواهیم بدن ما برای مقابله با ویروس کرونا آمادگی و مقاومت لازم را داشته باشد، باید آرامش درونی را برای خود ایجاد کنیم.
 
این روانشناس عدم توجه به اخبار کذب و غیر واقعی را از دیگر راهکارهای موثر برای تقویت آرامش روحی و روانی در شرایط کرونایی دانست و بیان کرد: همانطور که مراقب هستیم ویروس کرونا از گوش، دهان و بینی ما وارد نشود، باید مراقب باشیم هر اطلاعاتی(شایعات کرونایی) هم وارد سازمان روانی مان نشود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..