استاندار یزد:

یزد کانون شیوع کرونا نیست/کاهش ۸۰درصدی ورود مسافر به شهر جهانی

استاندار یزد با اشاره به مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تبدیل یزد به کانون شیوع کرونا است، گفت: این موضوع صحت ندارد و افزایش آمار مبتلایان به دلیل افزایش و دقت در بیماریابی است.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی، در جمع مدیران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد اظهار داشت: بحث کرونا در استان یزد از ۲۷ بهمن ماه مطرح شد و در حالی که هنوز هیچ مورد مثبتی در کشور گزارش نشده بود، ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد تشکیل شد که مصوباتی نیز به دنبال داشت.

 
وی با تاکید بر اینکه یزد نخستین استانی بود که ستاد مقابله با کرونا در آن شکل گرفت، افزود: یزد در زمینه مقابله و پیشگیری از این ویروس در بسیاری از اقدامات گام نخست را در کشور برداشت و در مقابله پیشتاز بود به نحوی که اولین دستور برای تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، اصناف، بانک‌ها، کاهش ساعت کار ادارات و در نهایت مسدود شدن مسیرهای ورودی در استان یزد صادر شد.
 
طالبی با اشاره به وضعیت حضور مسافران نوروزی در یزد عنوان کرد: منکر ورود مسافران نیستیم اما بر اساس مستنداتی که در زمینه ورود و خروج خودروها به یزد وجود دارد، در ایام نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته با کاهش ۸۰ درصدی مسافران مواجه هستیم.
 
شخصاً در شهر سرکشی می‌کنم / ‏خبری‬ از سیل مسافران نیست
 
استاندار یزد تصریح کرد: هر روز شخصاً در سطح شهر هم با خودروی استانداری و هم با خودروی شخصی چرخیده ام و در هسته مرکزی، میدان امیرچقماق و ورودی دروازه قرآن، شلوغی مشاهده نکردم و اینکه در برخی شبکه‌ها و سایت‌ها اعلام می‌شود «سیل مسافران» صحیح نیست و استفاده کنندگان از این واژگان به بار معنایی کلمات دقت ندارند.
 
وی عنوان کرد: واقعیت این است که هیچ هتل، مهمانپذیر و مکان اقامتی در یزد مسافران را پذیرش نمی‌کنند حتی ۹۶ خانه مسافر غیرمجاز پلمب شدند و افرادی که به یزد سفر کرده اند عمدتاً افرادی هستند که خود در مناطق مختلف استان خانه دارند یا در منازل اقوام نزدیک خود اقامت کرده اند.
 
طالبی، انتقال بیمار از بیمارستان‌های قم به یزد یا بستری مسافران بیمار از تهران و هرمزگان در بیمارستان‌های یزد را نیز تکذیب کرد.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آمار مبتلایان یزد بالای ۸۰۰ نفر و تعداد فوتی هایی که آزمایش کرونای آنها مثبت شده است را ۸۲ نفر اعلام کرد و افزود: اینکه به یکباره آمار یزد جهش یافت، دقت در بیماریابی، استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی مدرن، پیگیری و توجه جدی کادر درمانی استان در بیماریابی است و امیدواریم سایر استان‌ها نیز بتوانند دقت بیشتری در بیماریابی داشته باشند.
 
در ارائه آمار شفافیت را به عنوان یکی از ارکان حکمرانی خوب رعایت کرده ایم
 
طالبی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال مهر مبنی بر بی اعتمادی مردم به مسئولان در زمینه‌های مختلف از جمله اعلام آمار افراد مبتلا به کرونا یا فوتی‌های مبتلا به این بیماری اظهار داشت: متأسفانه در کشور ما با این بی اعتمادی در همه زمینه‌ها مواجه هستیم و شکاف اعتماد بین مردم و مسئولان ایجاد شده که همه باید سعی کنیم در راستای کاهش آن تلاش کنیم اما شاید در این برهه از زمان و در شرایط کنونی بازگرداندن این اعتماد امکانپذیر نباشد.
 
استاندار یزد تاکید کرد: ما در استان تلاشمان تحقق اصل شفافیت به عنوان یکی از ارکان حکمرانی خوب است و تلاش می‌کنیم آمارها دقیق باشد که البته گاهی نیز به دلیل همین شفافیت‌ها در بیان آمار دچار هجمه می‌شویم اما افتخار می‌کنیم و در مجموع برآیند ما این است که در یزد اعتماد حداقلی بین مردم و مسئولان وجود دارد.
 
طالبی در پاسخ به سوال دیگر مهر در مورد تأیید یا رد این موضوع که یزد در آستانه تبدیل شدن به کانون شیوع کرونا قرار دارد، عنوان کرد: یزد به واسطه ارتباطی که با سایر استان‌ها داشته، درگیری کرونا در آن بالاست اما اینکه وضعیت یزد بسیار حاد است را تکذیب می‌کنم و به هیچ وجه کانون شیوع کرونا نیستیم.
 
تردد بی دلیل مردم در سطح شهر یزد قابل توجیه نیست
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تردد غیرضروری مردم در شهر اظهار داشت: به رغم تعطیلی اصناف و اماکن تاریخی و کاهش ۸۰ درصدی ورود مسافران به شهر، این حجم از تردد بی دلیل مردم در سطح شهر قابل توجیه نیست.
 
طالبی در مورد تبعات اقتصادی کرونا نیز بیان کرد: کرونا در هر حال مدیریت و دیر یا زود تمام می‌شود اما آنچه باقی می‌ماند، تبعات اقتصادی کرونا است به همین دلیل بخشی از حمایت خود در این بخش معطوف کرده ایم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..