تا پایان بهمن ماه امسال انجام شد:

قریب ۷۰۰۰ مورد بازرسی و نمونه‌برداری توسط استاندارد یزد

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: تا پایان بهمن ماه امسال هشت هزار و ۶۶۲ مورد بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی و خدماتی انجام شده است.

به گزارش یزدی نیوز«محمد رضا زارع بنادکوکی» که در جمع کارشناسان و بازرسان نمونه بردار سخن می‌گفت، افزود: از مجموع هشت هزار و ۶۶۲ مورد بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی و خدماتی استان تعداد سه هزار و ۶۶۵ مورد آن مربوط به نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش سطح استان بوده که از این واحدها، یکهزار و ۸۴۷ مورد نیز بازرسی صورت گرفته است.

 
وی  در این خصوص ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر بازرسی و نمونه برداری از خط تولید و انبار کارخانه‌ها، کالاهای مشمول استاندارد اجباری در مراکز توزیع و فروش نیز در قالب طرح طاها مورد بازرسی و نمونه برداری قرار می‌گیرند که ضروری است نمونه کالاها شرایط انطباق با استاندارد ملی مربوطه را احراز کنند که در غیر این صورت مراتب قانونی تذکر، اخطار، جمع آوری، توقیف و معرفی متخلفان به مراکز حقوقی و قضایی انجام می‌شود.
 
مدیرکل اداره استاندارد استان افزود: بنابر این با توجه به  شرح وظایف ابلاغی از سوی ستاد مرکزی سازمان ملی استاندارد ایران، از دیگر اقدامات این اداره کل انجام طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استاندارد) است که در این راستا و طی مدت گفته شده، سه هزار و ۱۵۰ مورد بازرسی و نمونه‌برداری نیز از واحدهای صنفی استان انجام شده است.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: از مجموع آزمون های انجام شده روی نمونه‌های اخذ شده از واحدهای تولیدی و صنفی به منظور سنجش میزان ارزیابی انطباق کالاها با استانداردهای ملی مربوطه، ۳۶۲ مورد مغایرت مشاهده شد که مراتب تذکر و اخطارهای لازم انجام شده است.
 
به نقل از روابط عمومی استاندارد استان یزد، زارع بنادکوکی در پایان سخنان خود گفت: هدف آن است که با بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌هایی که انجام می‌شود، شهروندان با اطمینان خاطر بیشتری از کالاها و خدمات استاندارد بهره ببرند، از این رو از آنان تقاضا داریم تا مراتب غیر استاندارد را از طریق تلفن گویای ۱۵۱۷ با ما در میان بگذارند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..