عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

آلرژی فصلی را با کرونا اشتباه نگیرید

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به بروز آلرژی‌هاب فصلی با علائمی شبیه سرماخوردگی و کرونا ویروس، نکاتی را در این رابطه یادآور شد.

به گزارش یزدی نیوز«سید کاظم کاظمینی» متخصص طب ایرانی سنتی  با اشاره به با شروع فصل بهار و بروز آلرژِی در این فصل، اظهار کرد: بعضی از افراد در این فصل، دچار آلرژی می‌شوند و علائمی مانند سوزش و خارش گلو، آبریزش بینی، سرفه و خشکی گلو در آنها به وجود می‌آید.

 
وی بروز این علائم در افراد حساس را علائمی مشابه سال‌های قبل دانست و گفت: معمولا این افراد در سال‌های قبل هم دچار این مشکلات می‌شدند لذا نباید این علائم را با بیماری کرونا اشتباه بگیرند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر این که علائم نام برده ممکن است شبیه به علایم سرماخوردگی یا ویروس کرونا باشد، گفت: مردم نباید بی‌جهت دچار استرس شوند و سریع به بیمارستان یا مرکز درمانی مراجعه کنید.
 
کاظمینی در پایان تاکید کرد: افراد در صورت بروز علائمی مانند تنگی نفس، تب، درد عضلانی، سرفه‌های تکرار شونده که با تنگی نفس همراه هستند و با سرفه‌های حساسیتی قبلی متفاوت است، باید به پزشک مراجعه کنند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..