ابطال و تعلیق ۲۴۴ پروانه استاندارد در یزد

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد با اشاره به تمدید ۳۶۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در این استان طی یازده ماهه منتهی به بهمن ماه، گفت: در این مدت ۲۴۴ پروانه استاندارد نیز باطل یا تعلیق شده است.

به گزارش یزدی نیوز«محمد رضا زارع بنادکوکی» که در جمع دست اندرکاران حوزه اجرای استاندارد سخن می‌گفت، افزود: از مجموع ۳۶۴ پروانه استاندارد تمدید شده، تعداد ۳۱۷ مورد مربوط به پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد اجباری و ۴۷ مورد مابقی مربوط به پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد تشویقی است.

 
وی ادامه داد: طی همین مدت ۱۴۳ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر شده است، ضمن این که صدور مجوز استاندارد نیز براساس گزارش عملکرد اداره نظارت بر اجرای استاندارد، به ۳۳ مورد رسیده است.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: در بازه زمانی گفته شده ۲۴۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی باطل و چهار فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری هم تعلیق شده که بر اساس گزارش های ارائه شده قبل، میزان تعلیق روند ثابتی را به خود اختصاص داده است.
 
مدیر کل استاندارد استان در این خصوص تاکید کرد: کارشناسان استاندارد در دادن مشاوره و ارائه راهنمایی به واحدهای تولیدی از هیچ کوششی دریغ نکرده و همیشه در رفع موانع تولید حاضر و آماده هستند که در این راستا، پس از احراز شرایط قانونی و برآورده شدن انتظارات اداره کل، از یک مورد پروانه تشویقی و سه مورد پروانه اجباری نیز رفع ابطال شد.
 
 به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، با توجه به  شرح وظایف ابلاغی از سوی ستاد مرکزی سازمان ملی استاندارد ایران  و لزوم پایش مهلت و تاریخ اعتبار پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد صادره، ۳۶۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی گفته شده، پس از انقضاء اعتبار قانونی سه ساله تمدید شده است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..