مدیرکل بیمه سلامت استان یزد:

مطالبات مراکز درمانی و پزشکان استان یزد از بیمه سلامت پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به تلاش برای به‌روز رسانی پرداخت‌ها گفت: ۳۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی، پزشکان، داروخانه‌ها و بیمارستان‌های طرف قرارداد پرداخت شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد دریجانی در گفتگو با خبرنگار با اشاره به اینکه در استان یزد ۳۵۸ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: فرانشیز پرداختی توسط بیمه سلامت برای بیمه شدگان رقم قابل توجهی است اما با این وجود تلاش ما به‌روز رسانی بدهی‌ها بوده و در همین راستا مطالبات پزشکان متخصص تا آبان ۹۸، داروخانه‌ها تا آذر ۹۸، بیمارستان‌های دولتی تا آبان ۹۸ و بیمارستان‌های خصوصی تا مهر ۹۸ پرداخت شد.

 
وی عنوان کرد: تلاش ما این است که باقیمانده مطالبات طرف قرارداد نیز در اسرع وقت پرداخت شود تا پزشکان و مراکز درمانی و تشخیصی بتوانند نیاز بیمه شدگان به ویژه در شرایط خاص فعلی را به سرعت فراهم کنند.
 
دریجانی همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان و ضرورت خودداری مردم از حضور در اماکن عمومی افزود: تلاش ما کاهش حجم تردد بیمه شدگان در دفاتر پیشخوان به منظور تمدید اعتبار دفترچه و سایر اقدامات است که در این راستا با تدابیر اتخاذ شده، تمام افرادی که تاریخ اعتبار دفترچه بیمه آنها در بهمن یا اسفند تمام می‌شود، دفترچه آنها تا پایان فروردین ۹۹ اعتبار دارد و همه مؤسسات تشخیصی و درمانی ملزم به پذیرش بیماران و ارائه خدمات هستند.
 
وی تصریح کرد: عمده داروهایی که نیاز به تمدید و تأیید دارد به صورت خودکار برای بیماران تمدید و افراد می‌توانند برای تهیه دارو فقط به داروخانه مراجعه کنند و دیگر نیاز به مراجعه به این اداره کل ندارند.
 
مدیرکل بیمه سلامت یزد با اشاره به راه اندازی سامانه تلفنی ۱۶۶۶ افزود: پزشکان بیمه سلامت به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات مردم در رابطه با ویروس کرونا هستند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..