رئیس کل دادگستری استان یزد:

پرونده های معوق دادگستری استان یزد ۵۰ درصد کاهش یافت

رئیس کل دادگستری استان یزد از کاهش ۵۰ درصدی پرونده های معوق دادگستری در ۱۱ ماه گذشته سال جاری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی دهشیری، در نشست شورای معاونین دادگستری استان یزد اظهار داشت: در اجرای دستورالعمل کاهش پرونده‌های معوق دادگستری تا اسفند ۱۳۹۷ دادگستری استان موفق شده کاهش ۵۰ درصدی را رقم بزند و در این زمینه دادگاه عمومی زارچ، مروست و عقدا بیشترین کاهش را نسبت به سایر حوزه‌های قضائی داشته‌اند.

 
وی با اشاره به تلاش مجموعه قضائی استان در کاهش موجودی نیز بیان کرد: حوزه قضائی مهریز با کاهش ۶۷ درصدی پرونده‌های موجودی، علیرغم اینکه این حوزه قضائی بالاترین ورودی پرونده را نیز در استان دارا بوده، بالاترین کاهش موجودی را رقم زنده است.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد از حوزه‌های قضائی ابرکوه، اشکذر، تفت و بافق به عنوان رده‌های دوم تا چهارم بیشترین کاهش موجودی پرونده‌ها یاد کرد و بیان داشت: ابرکوه ۵۶ درصد، اشکذر ۴۹ درصد، تفت ۴۸ درصد و حوزه قضائی بافق ۴۶ درصد کاهش موجودی پرونده را به گواهی گزارش معاونت طرح و برنامه ریزی دادگستری استان ثبت کرده‌اند.
 
وی، برنامه محوری را مهمترین رویکرد دستگاه قضائی استان ذکر کرد و گفت: در سال جاری بازرسی‌های میدانی کاملی از همه حوزه‌های قضائی صورت گرفت که کاهش پرونده‌های معوق و کاهش موجودی پرونده، حاصل بازرسی‌های عمقی و مدیریتی بود.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد، اهتمام به اجرای سند تحول قوه قضائیه را خواستار شد و تصریح کرد: یک برنامه جامع و کامل در خصوص تحول اساسی در قوه قضائیه تهیه و به همه حوزه‌های قضائی ابلاغ شده و انتظار است همه مدیران قضائی در سراسر استان نسبت به اجرای بند به بند آن اهتمام ویژه داشته باشند.
 
وی، کاهش جمعیت کیفری، اتقان آرا، کاهش موجودی و ورودی پرونده‌ها و التزام علمی و عملی به دستورالعمل تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی را از اولویت‌های دستگاه قضائی استان برشمرد و اظهار داشت: برای ارتقا کمیت و کیفیت خدمات قضائی به مردم در سال جاری تلاش‌های زیادی صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به تعیین اوقات رسیدگی در عصرها و خارج وقت اداری و برنامه‌های جامع در زمینه استفاده از احکام جایگزین حبس، استفاده از مراقبت‌های الکترونیک و تشکیل منظم ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان اشاره کرد.
 
دهشیری با یادآوری وضعیت خاص کشور به واسطه شیوع ویروس کرونا در روزهای انتهایی سال جاری بیان کرد: حتی در این وضعیت خاص نیز تلاش برای خدمت به مردم و پیشگیری از اطاله دادرسی متوقف نشد که استفاده از تکنولوژی‌های نوین و دادرسی الکترونیک و ایجاد زیرساخت‌ها برای دورکاری و تقویت شبکه داخلی برای سرعت بخشیدن به امور جاری از دیگر برنامه‌هایی بود که صورت گرفت.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های علمی و تجزیه و تحلیل دقیق امور مرتبط قضائی در دادگستری استان گفت: با هدف نخبه گزینی و جانشین پروری به ویژه در پست‌های مدیریتی، تمام وضعیت کارکنان از جنبه‌های مختلف، کاری، اخلاقی و انضباطی تحت بررسی قرار می‌گیرد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..