متقاضیان بیمه بیکاری به صورت آنلاین ثبت نام کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد درباره این خبر افزود: به علت شیوع ویروس کرونا، سامانه‌ای جهت ثبت نام آنلاین متقاضیان بیمه بیکاری راه اندازی شده است.

به گزارش یزدی نیوزریاحی گفت: بیمه‌شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی چنانچه از کار بیکار شوند، ظرف حداکثر سی روز از روزی که بیکار شده اند فرصت دارند تا با مراجعه به اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت استفاده از بیمه بیکاری مراجعه و ثبت نام نمایند.

وی افزود: برای جلوگیری از شیوع این ویروس و همچنین صیانت از کارگران سامانه ثبت نام آنلاین بیمه بیکاری توسط وزارت متبوع این اداره راه اندازی شده است.
ریاحی تأکید کرد: متقاضیان بیمه بیکاری می‌توانند جهت ثبت نام به نشانی bimebikari.mcls.gov.ir مراجعه و به صورت آنلاین ثبت نام کنند. 
وی از متقاضیان خواست برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و حفاظت از خود به ادرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه نفرمایند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از دیگر خدمات این سامانه را ثبت درخواست متقاضی از طریق تکمیل فرم ثبت درخواست بیمه بیکاری در سامانه برشمرد و افزود: متقاضیان پس از ثبت نام، کد رهگیری با امکان ذخیره و چاپ دریافت می‌کنند.
ریاحی ادامه داد: همچنین پیام اطلاع رسانی به متقاضی پس از ثبت درخواست در سامانه برایشان ارسال می‌شود و نحوه ادامه فرآیند از طریق سامانه نیز اطلاع رسانی خواهد شد.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..