یک مسئول در دانشگاه علوم پزشکی یزد:

مردم نگاهشان را به عید نوروز امسال تغییر دهند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر این که کودکان ادامه دهنده چرخه انتقال ویروس کرونا هستند، از مردم خواست نگاهشان را به عید نوروز سال جدید تغییر دهند و جداً از دید و بازدید پرهیز کنند.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «ابراهیم سلمانی» با بیان این که اکثر فوتی‌های بیماری کرونا ویروس تاکنون بیماری زمینه‌ای داشته‌اند، اظهار کرد: در این میان اکثر این بیماران سالمند بودند اما این مسئله به معنای این نیست که الزاماً سالمندان فقط بیماری می‌شوند و گروه‌های دیگر درگیر این بیماری نخواهند شد.

 
وی با تاکید بر این که کودکان و افراد قوی‌تر عامل خطرناکی برای سالمندان و افراد ضعیف‌تر هستند، گفت: ضرورت رعایت نکات ایمنی برای همه به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری در جامعه است چرا که ممکن است برخی این گونه متصور شوند که این بیماری به علت قوی‌تر بودن و جوان بودن آن‌ها تاثیر نمی‌گذارد اما باید بدانند ممکن است بیماری عوارض بسیار زیادی برای آن‌ها ایجاد نکند اما در صورت ابتلای سالمندان بسیار خطرناک است.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد در رابطه با کودکان نیز تصریح کرد: متاسفانه برخی از خانواده‌ها نیز با این تصور که کودکان به این بیماری دچار نمی‌شوند، محدودیت کمتری برای این گروه ایجاد کرده‌اند در حالی که کودکان یکی از مهمترین عوامل ادامه‌دهنده چرخه انتقال کرونا ویروس محسوب می‎شوند و این خطر آن‌ها را نیز تهدید می‌کند.
 
سلمانی با تاکید بر این که مردم باید برنامه‌های نوروزی خود را به تعویق بیندازند، گفت: باید بپذیریم که عید پیش رو، مانند سال‌های قبل نیست و مردم باید نگاه خود را امسال به این رویداد تغییر دهند و جداً از دید و بازدید به خصوص از والدین و سالمندان خود بپرهیزند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..