رئیس پلیس فتای یزد:

رمز دوم پویا موثرترین راه برای افزایش امنیت تراکنش‌های اینترنتی

رئیس پلیس فتا یزد با بیان این‌که فیشینگ راهی برای سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد است، گفت: فعال سازی رمز دوم پویا موثرترین راهکار برای افزایش امنیت تراکنش‌های اینترنتی است.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ «مرتضی ابوطالبی» در نشست زنده خبری برنامه رصد که با حضور معاون دادستان شهرستان و رییس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: فیشینگ یک روش مخرب برای دسترسی به اطلاعات بانکی و سرقت اموال افراد است بنابراین افراد سودجو در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای به سرقت بردن موجودی حساب‌های کاربران کرده‌اند.

 
وی افزود: فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می‌برند.
 
رئیس پلیس فتا یزد در ادامه گفت: شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های حراجی و درگاه‌های پرداخت آنلاین نمونه‌ای از ابزارهای الکترونیکی ارتباطات است.
 
ابوطالبی تصریح کرد: افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی مردم با روش‌های نوین کلاهبرداری، یکی از مهمترین دلایل اجرای طرح رمزهای دوم یکبار مصرف در شبکه بانکی است از این‌رو شهروندان درخواست داریم که در اولین فرصت رمزدوم یکبار مصرف خود را فعال کنند زیرا فعال کردن رمز دوم پویا که فقط۶۰ ثانیه اعتبار دارد، می‌تواند امنیت تراکنش‌های اینترنتی را تا حد زیادی افزایش دهد.
 
این مسئول بیان کرد: کاربران باید توجه داشته باشند که هر پیامکی که شما را به یک سایت و یا درگاه بانکی هدایت کند و یا منجر به اخذ اطلاعات شخصی حساب شما شود، کلاهبرداری می‌باشد و فعال‌سازی رمزدوم یک‌بار مصرف، فقط از طریق مراجعه صاحب حساب به همراه مدارک شناسایی به بانک مربوطه امکان‌پذیر است.
 
 به نقل از پلیس فتا، رئیس پلیس فتای استان یزد خاطرنشان کرد: توصیه‌هایی به منظور هرچه بهتر اجرایی شدن طرح راه‌اندازی رمزهای یکبارمصرف در استان یزد و همچنین هشدار در خصوص سایر جرایم مالی اینترنتی از قبیل کلاهبرداری‌های تلفنی و پیامکی به شهرندان استان ارائه کرده و در پایان سایت پلیس فتا را برای ثبت هرگونه موارد مشکوک به آدرس Cyberpolice.ir معرفی کرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..