معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد:

۳۰ نفر از کادر درمانی یزد مبتلا به کرونا شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از ابتلای ۳۰ نفر از اعضای کادر درمانی یزد از جمله هشت پزشک به کرونا خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز محمود نوری شادکام در جمع خبرنگاران گروه اطلاع رسانی کرونا در استان یزد با اشاره به تلاش شبانه روزی و ایثارگرانه کادر درمان استان یزد در بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان شهید صدوقی به عنوان بیمارستان سنترال درمان کرونا اظهار داشت: متأسفانه تاکنون ۳۰ نفر از کادر درمان شامل هشت پزشک به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

 
وی عنوان کرد: علاوه بر هشت پزشک، ۲۲ نفر دیگر شامل چند پرستار، کادر آزمایشگاه، بهیار و … نیز دچار این بیماری شده‌اند.
 
نوری شادکام با اشاره به اینکه این افراد برای نجات جان همنوعان خود مبتلا به کرونا شده‌اند، ضمن درخواست از مردم برای شفای این بیماران اظهار داشت: امیدواریم مردم با رعایت توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه به کادر درمان در ریشه کنی کرونا کمک کنند.
 
نوری شادکام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۱۰ نفر در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند، افزود: ابتلای ۱۷۱ نفر از آنها به ویروس کرونا قطعی شده و تاکنون ۲۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین آمار مراجعان به بیمارستان‌های استان یزد را شامل افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی خواند و گفت: پیش بینی می‌شود این تعداد در روزهای آینده افزایش بیشتری پیدا کند.
 
وی با اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستان شهید صدوقی به عنوان بیمارستان سنترال کرونا تکمیل شده است، افزود: مقرر شده بیمارستان‌های خصوصی نیز به ایزوله کردن یکی از بخش‌های خود اقدام کرده و آن را در اختیار بیماران مشکوک به کرونا قرار دهند و به این ترتیب ظریفت تخت‌های یزد برای پذیرش این دسته از بیماران به ۶۰۰ تخت افزایش می‌یابد.
 
نوری شادکام گفت: از مردم درخواست می‌کنیم توصیه‌های پزشکان و مسئولان را جدی بگیرند . با ماندن در خانه‌ها، به ریشه کنی این بیماری کمک کنند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..