تکذیب شایعه افزایش شدید فوتی‌های مبتلا به کرونا در یزد

حضور طلاب در بیمارستان‌ها برای انجام مباحث شرعی فوت شده‌های مبتلا به کرونا، شایعه افزایش شدید آمار فوتی‌ها را در فضای مجازی به دنبال داشته است.

به گزارش یزدی نیوزرئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد گفت: مطالب منتشر شده در گروه‌های فضای مجازی درباره آمار بالای فوتی‌های مبتلا به کرونا در یزد و عدم توانایی آرامستان‌ها برای رسیدگی به اموات کذب محض است.

مرادی افزود: یکی از مهمترین مباحثی که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید دارند، توجه به مباحث شرعی است و ما موظف هستیم مراحل شرعی غسل و دفن را انجام دهیم.
وی ادامه داد: در استفتاء رهبری آمده است که باید حداقل واجب درباره غسل و کفن و نماز و دفن میت با مراعات کامل نکات بهداشتی و استفاده از تجهیزات ایمنی انجام گیرد. در صورت عدم امکان غسل می‌توان با دست میت، میت را تیمیم داده و حنوط کرد.
مرادی اظهار داشت: ما بر اساس این استفتا که گرم بودن پیکر را شرط قرار داده است، بلافاصله تیمم را انجام می‌دهیم.
رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد تأکید کرد: دوستان طلبه اعلام آمادگی کردند تا در مباحث شرعی به بیمارستان کمک کنند و این به معنای بیش از حد بودن متوفیان یا ناتوانی قبرستان خلدبرین برای دفن اموات به دلیل تعداد زیاد آنان نیست.
وی افزود: یکی دیگر از مسائل اینست که اگر بیماری نصف شب فوت کند باید بلافاصله مباحث شرعی را انجام دهیم تا ایزوله شود.
مرادی خاطرنشان ساخت: آمار فوتی‌ها دقیقا همانی است که وزارت بهداشت اعلام کرده و آمار زیادی نیست که توانایی دفن آن‌ها را نداشته باشیم.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..