رئیس تعزیرات حکومتی ابرکوه:

هرگونه فرصت‌طلبی با بهره‌گیری از فضای ملتهب جامعه تخلف است

رئیس اداره تعزیرات حکومتی ابرکوه گفت: در شرایط بحرانی مبارزه با ویروس کرونا مقادیری ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده که با قیمت نامتعارف در یک واحد صنفی توزیع می‌شد، کشف و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان تحویل داده شد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی زارع» از کشف مقادیری کالای قاچاق و خودداری از عرضه کالاهای اساسی در شهرستان ابرکوه خبر داد و گفت: به دنبال گزارش رسیده از طریق تلفن ۱۲۴ واحد بازرسی و نظارت اداره صنعت معدن و تجارت ابرکوه مبنی بر عرضه ماسک فیلتردار با قیمت غیرمتعارف، بازرسان اداره مزبور بررسی‌های لازم پیرامون این گزارش را آغاز کردند.

 
رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان ابرکوه، افزود: در نتیجه پیگیری‌های لازم تخلف گران‌فروشی برای متصدی واحد صنفی مذکور در این شهرستان محرز شد.
 
زارع خاطرنشان کرد: مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی جهت کشف و دپوی احتمالی کالاهای موصوف، با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به محل مسکونی متصل به واحد صنفی مراجعه کرده و ضمن مشاهده و کشف کالای قاچاق شامل انواع سیگارت خارجی به صورت انبوه، نوشیدنی غیرمجاز، ترقه غیرمجاز، مقادیری پاسور و تعدادی ماسک فیلتردار در محل مورد نظر، مراتب را صورت‌جلسه و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان تحویل دادند.
 
وی ادامه داد: نگهداری، قاچاق کالای گمرکی از نوع مجاز مشروط و ممنوعه، از جمله اتهامات صاحب واحد صنفی بوده که به محض تکمیل سیر مراحل قانونی پرونده جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی و مراجع ذیصلاح قضایی ارسال خواهد شد.
 
قاضی تعزیرات حکومتی شهرستان در رابطه با کشف کالاهای اساسی از جمله ماسک‌، دستکش  و مواد ضدعفونی‌کننده بر پایه الکل، تأکید کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر کل کشور درگیر مقابله و مبارزه با ویروس کرونا بوده و این نوع اقلام نیز به عنوان یکی از کالاهای اساسی (در شرایط کنونی) محسوب می‌شود، لذا هرگونه اقدام توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب، با بهره‌گیری از فضای ملتهب حاکم بر جامعه جهت حمل، نگهداری، فروش یا عرضه برخلاف ضوابط توزیعی و عرضه مطابق شیوه‌نامه ضوابط اقلام دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی که می‌بایست توسط اعضاء زنجیره تأمین صورت پذیرد، تخلف و با مرتکبین به شدت برخورد خواهد شد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..