الکترونیکی شدن فرآیند‌های تامین اجتماعی در یزد

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد گفت: فرآیند‌های تامین اجتماعی یزد برای پیشگیری از کرونا الکترونیکی شده است.

به گزارش یزدی نیوز مجید درویشی گفت : برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، در برخی فرآیند‌های بیمه‌ای تامین اجتماعی تغییر ایجاد شده و امکان ارائه بسیاری از خدمات این سازمان از طریق فضای مجازی امکان پذیر شده است.

وی افزود: برای کاهش مراجعات مردمی، سازمان تأمین اجتماعی تمامی دفترچه‌های درمانی دارای اعتبار تا پایان بهمن را تا پایان فروردین ۱۳۹۹ و بدون نیاز به مراجعه حضوری بیمه شدگان تمدید کرد.
مدیرکل تأمین اجتماعی تأکید کرد: کارگران ساختمانی که کارت مهارت فنی آن‌ها منقضی شده، مشاغلی که تداوم بیمه آن‌ها نیاز به سرکشی دارد همچون قالی بافی و رانندگان درون شهری و برون شهری که کارت هوشمند آن‌ها منقضی شده است نیز تا پایان فروردین ۹۹ نیازی به مراجعه حضوری ندارند و بیمه آن‌ها اعتبار دارد.
درویشی افزود : بیمه شدگانی که دفترچه‌های درمانی آن‌ها پیش از موعد به پایان می‌رسد و باید پرونده آن‌ها در شورای پزشکی مطرح شود نیز تا پایان فروردین ۹۹ نیاز به مراجعه حضوری ندارند و دفترچه آن‌ها معتبر است.
وی گفت :  شرایطی فراهم شده است تا کارفرمایان و بیمه شدگان نیز برای ارائه لیست و پرداخت حق بیمه از طریق سایت و اینترنت اقدام کنند و نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان گفت: مستمری بگیران نیز می‌توانند گواهی‌های مورد نیاز از جمله گواهی کسر اقساط و فیش حقوقی را از طریق سایت دریافت کنند و نیازی به مراجعه به شعب ندارند.
وی گفت :  برای مدارک کفالت نیز تا پایان فروردین ۹۹ نیازی به مراجعه نیست و افرادی که باید در ماه‌های اردیبهشت و خرداد ۹۹ برای کفالت مراجعه کنند، مجازند با یک ماه تاخیر اقدام کنند.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..