امام جمعه یزد:

شناسایی خانواده‌های محروم با حفظ عزت نفس آنها انجام شود

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه رسیدگی به خانواده های نیازمند و محروم وظیفه دستگاه‌های حمایتی است، گفت: شناسایی این خانواده ها باید با حفظ عزت نفس آنها انجام شود.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری، در دیدار با کارکنان کمیته امداد استان یزد به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: یکی از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، رسیدگی به نیازمندان و مستضعفان بود و بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز با همین نگاه دستور تأسیس کمیته امداد را صادر کرد.

 
وی با تاکید بر اینکه شناسایی خانواده‌های نیازمند واقعی در دستور کار کمیته امداد استان یزد باشد، افزود: باید با کمک به محرومان و رفع نیازهای آنها، بقای انقلاب را تضمین کرد زیرا هرچه کمک و یاری به محرومان در جامعه پررنگ‌تر باشد، دست یاری خدا بر جامعه اسلامی بیشتر احساس می‌شود.
 
ناصری با تاکید بر اینکه باید با کمک به محرومان و رفع نیازهایشان، آنها را به نظام و انقلاب بیشتر امیدوار کرد، عنوان کرد: افرادی که به محرومان خدمت می‌کنند، هرگز احساس خستگی نکنند و همواره با روی گشاده و اخلاق نیک با مردم برخورد کنند زیرا رضایت خدا در رضایت مردم است.
 
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه امروز بسیاری از خانواده‌ها شرایط سختی را به لحاظ مشکلات اقتصادی می‌گذرانند و به واسطه حفظ آبروی خود حاضر نیستند در چرخه تحقیقات و بررسی‌های نهادهای حمایتی قرار گیرند، خاطرنشان کرد: نهادهای حمایتی برای شناسایی خانواده‌های نیازمند و برنامه ریزی برای کمک به آنها، عزت نفس خانواده‌ها را حفظ کرده و آن را خدشه دار نکنند.
 
وی بیان کرد: رسیدگی به وضعیت فرهنگی و اجتماعی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد رسالتی دینی و انقلابی است و همه باید کمیته امداد را در این کار مهم و اساسی یاری دهند.
 
امام جمعه یزد همچنین با تاکید بر تبیین اهمیت کمک‌رسانی به محرومان و انجام فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی، خواستار همکاری همه دستگاه‌ها با نهاد انقلابی کمیته امداد برای خدمت رسانی به مردم نیازمند و محروم شد.
 
 از ۱۴ تا ۲۱ اسفندماه به عنوان هفته احسان و نیکوکاری تعیین و نامگذاری شده است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..