معاون درمان علوم پزشکی یزد:

میبد، اردکان و یزد کانون‌های آلوده به کرونا ویروس در استان یزد هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره هفت مورد دارای تست مثبت کرونا در استان که تاکنون سه نفر آنها فوت کرده‌اند، از شهرستان‌های اردکان، میبد و یزد به عنوان کانون‌های آلوده به ویروس کرونا در این استان یاد کرد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «محمود نوری شادکام»  در حاشیه بازدید از بخش بستری بیماران مشکوک به کرونا در میبد، گفت: از شیوع ویروس کرونا تاکنون، در استان یزد ۴۱۷ بیمار با علائم تنفسی و تب در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که از این تعداد ۱۹ نفر ترخیص، هفت نفر دارای کرونای مثبت و سه نفر فوتی ثبت شده است.

 
وی افزود: شهرستان‌های میبد، اردکان و یزد از کانون‌های آلوده به ویروس کرونا در استان یزد به شمار می‌روند که در این رابطه ۷۰ تخت بستری و پنج تخت آی سی یو در اردکان، یک بخش کامل با تجهیزات پزشکی، ۵۰ تخت بستری و پنج تخت  آی سی یو و پنج تخت اورژانس در میبد با تمام امکانات برای بیماران تنفسی در نظر گرفته شده است.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان این که در بیمارستان شهید صدوقی یزد نیز ۱۵۰ تخت به همین منظور تدارک دیده شده است، اظهار کرد: در حال حاضر بیمارستان شهید صدوقی یزد جوابگوی بیماران و موارد مشکوک به کروناست.
 
نوری شادکام با تاکید بر خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی از سوی مردم خواستار پرهیز آنها از حضور در اجتماعات و استفاده از ماسک در مکان‌های محتمل انتشار ویروس شد.
 
وی از تلاش شبانه‌روزی پزشکان و پرستاران بخش‌های اورژانس، بهداشت و درمان و بیمارستانی در زمینه پیشگیری و درمان کرونا قدردانی و از مردم خواست با دعای خیر برای  این عزیزان در سلامتی و خدمات رسانی به بیماران همکاری کنند.
 
وی همچنین از مردم خواست به شایعات از جمله هزینه‌های بالای آزمایشات کرونا ویروس که شایعه‌ای بیش نیست، دامن نزنند و در این مورد نیز تصریح کرد: از افرادی که مشکوک و نیازمند به آزمایشات ضروری هستند، به صورت رایگان آزمایش گرفته می‌شود.
 
نوری شادکام ابراز امیدواری کرد با تمهیدات اندیشیده شده طی دو هفته آینده بدون نگرانی و آسیبی مرحله پیک بیماری را سپری کنیم.
 
معاون علوم پزشکی یزد در پایان نیز راه‌اندازی سریع  کلینک تب در بیمارستان میبد، تعیین تکلیف بیماران تب دار توسط پزشکان متخصص داخلی، افزایش اتاق ایزوله در بخش اورژانس بیمارستان میبد، حفاظت فردی و ایمنی کادر درمان، تحویل جواب سی تی اسکن حداکثر ظرف ۵ ساعت، پیگیری درخواست وسایل مورد نیاز حفاظت فردی، حضور پزشکان متخصص در منطقه و هماهنگی برنامه جهت رفع سردرگمی مردم را مورد تاکید قرار داد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..