عزم ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری یزد برای احیای ۲۰ واحد بازمانده از تولید

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به مصوبه سفر رئیس قوه قضاییه به این استان مبنی بر حل مشکل ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی یزد، بازدید از پنج واحد تولیدی شهرک صنعتی یزد را در همین راستا و پس از فراهم شدن مقدمات اجرای این مصوبه ذکر کرد.

به گزارش یزدی نیوز«غلامعلی دهشیری» در این رابطه اظهار کرد:  رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی از مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به استان یزد بود و مجموعه قضایی از همان ابتدا به دنبال اجرایی شدن مصوبات این سفر بود اما به لحاظ نبود آمادگی واحدهای تولیدی، بازدید با تأخیر یک ماهه صورت گرفت که پس از بازدید بلافاصله جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل و نسبت به بررسی و حل مشکلات پنج واحد بازدید شده اقدام خواهد شد.

 
وی گفت: سعی خواهد شد در اسرع وقت مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی از طریق طرح در ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهایی برای احیای آنها در نظر گرفته شود.
 
وی تصریح کرد: تمام ظرفیت‌های استان برای راه اندازی مجدد این واحدها بسیج شده‌اند که با راه اندازی مجدد و احیای این واحدهای تولیدی علاوه بر اشتغال زایی، چرخه اقتصادی مثبتی را برای استان ایجاد کنند.
 
این مقام قضایی در بازدید از نمایشگاه و غرفه‌های محصولات تولیدی برخی واحدهای صنعتی استان، این اقدام را یک تدبیر مدیریتی بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: بحث تولید همواره باید با بازاریابی و معرفی محصولات تولید شده همراه باشد تا فرایند تولید در یک چرخه مناسب با بازگشت سرمایه و ارتقاء کمی و کیفی محصولات همراه شود.
 
وی افزود: اقدام شرکت شهرک‌‌های صنعتی یزد برای راه‌اندازی نمایشگاه محصولات تولیدی واحدها قابل تحسین است و دغدغه ارباب صنایع در بازرگانی و فروش محصولات آنها را کاهش می‌دهد و تمرکز آنها بر خط تولید مصروف می‌کند.
 
رئیس کل دادگستری استان ایجاد زمینه‌هایی برای بازدید عموم بالاخص بازرگانان، تجار و مقام های خارجی حاضر در استان از این نمایشگاه را خواستار شد و بیان کرد: باید فرصت‌هایی را برای معرفی تولیدات استان به سایر کشورها ایجاد و بسترهایی برای صادرات و ارز‌آوری برای کشور فراهم شود.
 
 به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، در بازدید سه ساعته‌ی مجموعه قضایی استان، فرماندار یزد و رئیس شهرک‌های صنعتی استان از پنج واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل سرکشی شد که این واحدهای تولیدی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۴۲ میلیارد تومان، اشتغال بیش از  ۲۲۰ نفر مستقیم و ۵۰۰ نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم می‌کنند و به واسطه بدهی بانکی و مشکلات مزایده اموال آنها، مشکل نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش یا مواد اولیه از چرخه تولید بازمانده‌اند.
 
منبع:ایسنا یزد
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..