در نشست خبری مطرح شد؛

۱۶۰ مشاور به دانش آموزان یزد مشاوره تربیتی و تحصیلی می‌دهند

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در حال حاضر ۱۶۰ مشاور آموزش دیده به دانش آموزان استان مشاوره تربیتی و تحصیلی می دهند.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی شایق در نشست خبری به مناسبت هشتم اسفندماه سالروز تأسیس امور تربیتی اظهار داشت: بحث مشاوره تربیتی و تحصیلی در مقطع دبیرستان بسیار حائز اهمیت است زیرا در این سن دانش آموزان هم دوران بلوغ و مسائل و مشکلات آن را سپری می‌کنند و هم یکی از مهمترین انتخاب‌های خود یعنی انتخاب رشته تحصیلی را انجام می‌دهند.

 
وی عنوان کرد: بر این اساس دوره‌های آموزشی برای ۱۶۰ مشاور برگزار شده و این مشاوران با دانش روز به دانش آموزان مشاوره تحصیلی و تربیتی می‌دهند.
 
شایق ادامه داد: در مدارس ابتدایی به جای مشاور، ۶۸۳ رابط مشاور فعالیت می‌کنند که یاریگران حوزه مشاوره هستند و کار شناسایی آسیب‌های دانش آموزان و ارجاع آنها به هسته‌ها و مراکز مشاوره در این مقطع را انجام می‌دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: شش دوره تربیت مربی نیز در سال تحصیلی جاری برگزار شده و ۳ هزار و ۳۲۰ همکار تحت این آموزش‌ها قرار گرفته‌اند.
 
سرپرست اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان یزد همچنین از برگزاری آموزش مهارت‌های دهگانه خبر داد و بیان کرد: ۱۰ هزار دانش آموز در این دوره‌ها شرکت کردند.
 
شایق از فعالیت ۱۵ هسته و مرکز مشاوره خبر داد و اظهار داشت: ۵۰ هزار دانش آموز استان یزد در طرح غربالگری نماد (غربالگری آسیب‌های اجتماعی) مورد پایش قرار گرفتند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..