نیاز سالانه یزد به ۱۱۰ میلیون متر مکعب آب شرب

سرپرست شرکت آبفا استان یزد از تامین سالانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب شرب برای شهروندان یزدی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، محمد فاتحی در نشست منطقه‌ای محیط زیست و بهداشت ایمنی و امور اجتماعی ای‌.اچ.اس.اس منطقه دو کشوری در ارتباط با وضعیت آبرسانی استان اظهار داشت: شرکت آبفای استان در حال حاضر ۱۷ شهر و ۱۲۰۰ روستا را تحت پوشش خود قرار داده است.

 
سرپرست شرکت آبفا استان یزد بیان کرد: اکنون نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش شرکت آبفا قرار دارد و سالیانه تقریبا ۱۱۰ میلیون متر مکعب آب شرب در اختیار همشهریان قرار می‌گیرد.
 
فاتحی خاطرنشان کرد: اولین عامل مهم برای اجرای مقررات و الزامات سیستم ای.اچ.اس.اس ایجاد باور و اعتقاد قلبی در مجموعه مدیریتی و همکاران شرکت و نگرش مدیریتی مبتنی بر استانداردهای ای.اچ.اس.اس است.
 
وی گفت: دومین عامل نهادینه شدن فرهنگ حفظ محیط زیست، بهداشت و ایمنی کار بوده که در شرکت آبفای استان کارهای خوبی توسط روابط عمومی و دفتر اچ.اس.ای در این زمینه صورت گرفته است.
 
 
سرپرست شرکت آبفا بحث آموزش را یکی دیگر از بخش‌های مهم در اجرای اچ.اس.ای دانست و افزود: آموزش کامل دست اندرکاران اجرای پروژه‌ها اعم از پیمانکاران، ناظرین و همکاران صورت گرفته است.
 
فاتحی ادامه داد: شرکت آبفا در سال جای در زمینه اجرا و ارتقاء اهداف اچ.اس.ای برنامه‌های را تدوین نموده که شاخص‌ترین آن‌ها عبارت از تهیه فهرستی کامل از مشخصات افراد فعال در تمام بخش‌ها ی شرکت، بررسی و کنترل مستندات قراردادهای جاری، الزام ارائه گواهی سلامت ایمنی کار توسط پیمانکاران، تکمیل اقدامات اصلاحی و بررسی مجدد تجهیزات و تاسیسات خارج از مدار، پیگیری و اجرای مصوبات کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار، ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای پیمانکاران در زمینه اچ.اس.ای، توجه ویژه به جذب نیروی انسانی متخصص و کارآمد، گردآوری و تهیه آیین نامه‌های مرتبط با ایمنی است.
 
فاتحی با بیان اینکه با توجه به ضرورت آگاهی و اشراف مدیران و کارشناسان به الزامات پیشگیرانه بروز حوادث، کارگاه‌های آموزشی توجیهی خوب برگزار شد، تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب یزد با برگزاری دوره‌های آموزشی، انتشار جزوه‌های آموزشی در قالب دستورالعمل‌ها، چک‌لیست‌ها، فیلم و کلیپ‌های آموزشی، جایگاه ای.اچ.اس.اس را مستحکم و در نهایت با بازرسی ناظرین، این سیستم را نهادینه کرد.
 
سومین نشست منطقه‌ای، محیط زیست، بهداشت، ایمنی و امور اجتماعی ای.اچ.اس.اس منطقه دو کشوری با حضور مدیران ایمنی شرکت آبفای شهری و روستایی استان‌های اصفهان، فارس، شیراز، چهارمحال بختیاری، کهگلویه و بویراحمر، هرمزگان و یزد برای مدت دو روز برگزار شد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..