کاهش محسوس مصرف فست‌فود در یزد؛ نان فست‌فودی‌ها بیات شد‌

انتشار اخبار مربوط به کرونا سبب شده که مصرف فست فود در یزد کاهش محسوسی پیدا کند و به گفته بعضی از فعالان این صنف، نان برخی ساندویچی‌ها اضافه می‌ماند و خراب می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز با انتشار اخبار شیوع ویروس کرونا در کشور و راهکارهای ارائه شده برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، بسیاری از مردم تلاش می‌کنند تا حد توان این راهکارها را انجام دهند.

 
از جمله راهکارهای ارائه شده در این زمینه، شست‌و‌شوی مرتب و درست دست‌ها به ویژه پیش از غذا و رعایت بهداشت فردی است که به گفته برخی کارشناسان می‌تواند تا حد ۹۰ درصد جلوی ابتلا به این بیماری را بگیرد.
 
مصرف نکردن فست فودها و غذاهای آماده و بیرونی یکی دیگر از راهکارهایی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت جدی مورد تاکید قرار داده که شهروندان برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، از مصرف آن پرهیز کنند.
 
این نکته با توجه به میزان بسیار بالای فست فود توسط مردم یزد موضوعی با اهمیت به نظر می‌رسد و از آنجا که هر روز بازار کار این صنف بسیار خوب و پررونق بود، خبرنگار تسنیم با مراجعه به برخی از مغازه‌های فست فودی، نسبت به میزان مصرف این غذاها در روزهای اخیر گزارشی تهیه کرده است.
 
نخستین موضوعی که در این گزارش به دست آمد، تعداد کم مشتریان این مغازه ها در ساعات ظهر و زمان مصرف ناهار بود، موضوعی که سبب گلایه فروشندگان هم شده بود.
 
 
 
یکی از فروشندگان فست فود در یزد با بیان اینکه امروز مشتریان بسیار کمی داشته  اظهار داشت: از صبح تا الان تنها هفت نفر به مغازه من مراجعه کردند در صورتی که پیش از این در همین ساعات بالغ بر ۳۰ تا ۴۰ نفر برای مصرف ساندویچ می‌آمدند.
 
وی افزود: در این روزها تعداد نان‌هایی که برای ساندویچ خریداری می‌کنم کمتر از قبل است ولی همین تعداد کم هم می‌ماند و روز گذشته تعداد زیادی از نان‌هایم به دلیل عدم استفاده خراب شد.
 
این فعال ساندویچی افزود: با اینکه می‌دانم بیان شده مصرف این مواد برای سلامت مردم ممکن است خطرآفرین شود اما ما هم این روزها با مشکلات زیادی روبرو شدیم و امیدوارم هرچه سریع‌تر ویروس در کشور ریشه‌کن شود تا حالت عادی هم برای سلامت مردم و هم برای کار ما به وجود آید.
 
یکی دیگر از فروشندگان فست فود در یزد هم در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: الان دو روز است که ساعت ۱۲ سر کار می‌آیم و اصلا تعداد پایین مشتریانی که صبح دارم برای صرف نمی‌کند که بخواهم به مغازه بیایم.
 
وی ادامه داد: الان هم کسی برای ساندویچ مراجعه نمی‌کند البته برخی از مشتریان دائمی که همیشه داشتم و به سالم و بهداشتی بودن ساندویچ‌های من اطمینان دارند، در ساعت ناهار برای خرید مراجعه می‌کنند.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، کاهش مصرف فست فود در یزد به دلیل بیماری کرونا قطعا یک موضوع موقتی است و پس از ریشه‌کن شدن این بیماری قطعا مجددا حضور مردم یزد در فست فودها افزایش پیدا می‌کند و همچنان مشکلات ناشی از آن از جمله چاقی و فشار خون وجود خواهد داشت.
 
به نظر می‌رسد لازم است اقدامات لازم در ارتباط با اطلاع‌رسانی به مردم و انجام طرح‌های آموزشی در ارتباط با بیان مضرات این نوع غذاها از سوی مسئولان و نهادهای ذیربط انجام شود.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..