کارشناس بهداشت محیط یزد تاکید کرد:

تاثیر ۹۰ درصدی شستن دست‌ها در پیشگیری از کرونا

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان یزد پرهیز از هرگونه اظهار نظر غیر کارشناسی در حوزه شیوع ضروری دانست و گفت:‌ شستشوی دست و صورت ۹۰ درصد از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند.

به گزارش یزدی نیوزدکتر«علی‌اکبر موسوی» در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان یزد که با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار شد، با بیان این‌ که بحث آموزش یکی از مهمترین راهکارهای موثر برای مقابله با شیوع کرونا است، اظهار کرد:‌ روحانیون و مبلغان دینی باید بیش از پیش نسبت به آموزش شهروندی در این خصوص اقدام کنند.

 
وی با بیان این‌که اضطراب سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند واین مهم خود عاملی برای شیوع بیش از پیش کرونا است، ‌افزود: حفظ آرامش عمومی جامعه نقش مهمی در مهار این ویروس ایفا می‌کند.
 
رئیس مرکز بهداشت شهرستان یزد کاهش اضطراب را یکی از اولویت‌های اجرایی در فرآیند مدیریت شیوع کرونا دانست و گفت:‌ خوشبختانه تاکنون شرایط استان یزد در این خصوص نرمال و مطلوب است.
 
«وحید جعفری» کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان یزد نیز در ادامه با اشاره با بیان این‌که شستشوی دست و صورت بیش از ۹۰ درصد مانع ابتلا به کرونا می‌شود، تصریح کرد: مواد غذایی که کاملا پخته شده است از دیگر الزامات پیشگیرانه در بحث کرونا است.
 
وی مدیریت افکار عمومی را مهمترین راه برای مدیریت بهتر شیوع کرونا عنوان کرد و گفت: استفاده از ماسک برای افراد سالم به هیچ عنوان توسیه نمی‌شود ولی برای افراد بیمار وکادر درمانی لازم است.
 
این کارشناس بهداست محیط استان پرهیز از هرگونه اظهارنظر کارشناسی توسط افراد غیرکارشناس در حوزه شیوع کرونا را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: شهروندان و دیگر اقشار مردم فقط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی را به عنوان تنها مرجع رسمی در این حوزه بدانند.
 
جعفری رعایت بهداشت فردی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد:‌ اگر هر فرد نسبت به رعایت بهداشت فردی در خانه و بیرون حساس شود تا حد زیادی شیوع کرونا مدیریت شده است.
 
وی در پایان با بیان این‌‎که رعایت فاصله فردی از دیگر موارد حائز اهمیت برای جلوگیری از شیوع کرونا است، گفت: رعایت فاصله یک متری در اجتماعات و دورهمی ها ضروری است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..