سخنگوی علوم پزشکی یزد خبر داد؛

توزیع بسته بهداشتی رایگان برای پیشگیری از شیوع کرونا در یزد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این‌ که کرونا ویروس نسبت به دیگر ویروس‌های موجود خطر کمتری دارد، گفت: بسته بهداشتی رایگان برای پیشگیری از شیوع کرونا توسط مراکز جامع سلامت در استان یزد توزیع می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوزدکتر«محمدرضا دهقانی» در نشست خبری بیماری کووید ۱۹ (کرونا ویروس ۲۰۱۹) با اشاره به نقش اصحاب رسانه در اعتماد سازی عمومی، اظهار کرد: بسیج ملی پیشگیری از شیوع کرونا و حفاظت از سلامت تک تک آحاد جامعه در برابر این چنین بحران‌ها در وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی راه‌اندازی شده است.

 
وی افزود: علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روانی و روحی جامعه نیز از جمله مسائل حائز اهمیت است که دست اندرکاران در برابر آن مسئولند.
 
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد با بیان این‌که کرونا ویروس نسبت به دیگر ویروس‌های موجود خطر کمتری دارد، گفت: سرعت انتقال، تنها مشکل و نکته قابل توجه این ویروس نو ظهور است.
 
دکتر دهقانی در ادامه با اشاره به ممنوعیت فروش ماسک توسط کارخانجات تولید کنند، تصریح کرد: وزارت بهداشت تمام ماسک‌های تولید شده در کشور را خریداری کرده و با مدیریت خود در سطح کشور با قیمت مصوب توزیع می‌کند.
 
این مسئول با بیان این‌که دوره بیماری کرونا دو تا ۱۴ روز است و بسته به توان بندی افراد متفاوت خواهد بود، گفت: بسته بهداشتی رایگان شامل (تعدادی ماسک، پکیج آموزشی و محلول‌های ضدعفونی‌) توسط مراکز جامع سلامت در سطح استان یزد توزیع می‌شوند.
 
وی با بیان این‌که استفاده از ماسک برای افراد سالم توصیه نمی‌شود، تأکید کرد: افراد مبتلا به سرماخوردگی و کادر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید از ماسک استفاده کنند.
 
معاون بهداشتی علوم پزشکی یزد در مورد موارد مشکوک به کرونا اظهار کرد: تب، سرفه‌های خشک و تنگی نفس از جمله علائم ابتلا به کرونا هستند که افراد بعد از معاینه و تشخیص متخصصین عفونی به عنوان بیمار مشکوک به کرونا شناخته می‌شوند.
 
دکتر دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که طبق آخرین اطلاعات بدست آمده تاکنون هشت مورد مبتلا به کرونا در استان‌های قم، سه مورد در تهران، یک مورد در اصفهان، یک مورد همدان، سه مورد مرکزی و دو مورد در استان گیلان شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.
 
این مسئول در پایان با بیان این‌که مصرف میوه‌جات تازه به ویژه حاوی ویتامین ۳، سبزیجات و کدو برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ضروری است، گفت: مصرف فست‌فود، غذاهای پرچرب و غذاهایی که خوب سرخ نشدند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
 
 
منبع:ابسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..