دبیر جشنواره نمایش عروسکی یزد:

تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را با جدیت دنبال می‌کنیم

no-thumbs

دبیر جشنواره بین المللی نمایش عروسکی یزد، هدف از برگزاری این جشنواره را تمرکز زدایی فعالیت های فرهنگی هنری از تهران اعلام کرد و گفت: این مهم را با جدیت دنبال می کنیم.

به گزارش یزدی نیوزبنفشه بدیعی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ورکشاپ های متعدد با هدف تولید کار نمایشی در یزد از اهداف برگزاری این جشنواره است، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل اقدامات زمان‌بر اداری و عدم تأمین اعتبار لازم در فرصت مناسب بخش‌هایی از جشنواره کاسته شد و در حال حاضر محدودتر از خواسته‌هایمان عمل می‌کنیم اما با این وجود سعی کردیم اولویت‌هایی را در نظر بگیریم که هم شدنی و هم نتیجه بخش باشد.

 
وی در مورد برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای علاقه مندان یزدی افزود: از میثم یوسفی که کارهای اخیرش جزو بهترین کارهای نمایش عروسکی تولید شده در فضای باز بود به عنوان مدرس دعوت کردیم که تاکنون دو قسمت از سه بخش کارگاه‌ها که دو دوره کارگاه چهار روزه بوده، برگزار شده و یک دوره کارگاه هفت روزه در ادامه برگزار می‌شود.
 
دبیر جشنواره بین المللی نمایش عروسکی یزد ادامه داد: بین این دو دوره چهار روزه، هنرمندان یزدی زیر نظر آقای یوسفی تمرینات خود را ادامه دادند که مقرر شد تا پیش از جشنواره یک نمایش برای اجرا آماده شود.
 
بدیعی با بیان اینکه به دلیل فرصت و تجربه اندکی که دوستان یزدی دارند نباید انتظار زیادی از آنان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: خوشحالیم که توانسته‌ایم پایه‌گذار آموزش و توسعه این هنر در یزد باشیم.
 
وی گفت: با توجه به شرایط مذهبی استان یزد و علاقمندی دوستان یزدی موضوع عاشورا برای این نمایش در نظر گرفته شد و عنوان کار هم روز واقعه نام گرفت.
 
دبیر نخستین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی یزد تصریح کرد: به دلیل برگزاری مداوم و سه ساله جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی در یزد احساس کردیم پتانسیل لازم برای نمایش باز میدانی وجود دارد و می‌توان در این حوزه سرمایه گذاری جدی انجام داد بنابراین بخشی از اجراهای جشنواره را در فضای باز در نظر گرفته‌ایم.
 
بدیعی با ابراز تأسف از اینکه در سال‌های اخیر نمایش عروسکی خیابانی به اندازه نمایش صحنه‌ای پیشرفت کمی و کیفی نداشته و مورد بی توجهی قرار گرفته است، عنوان کرد: به همین دلیل برگزاری بیشتر کارگاه‌های آموزشی با وجود امکانات و فرصت کم در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم نتیجه کار مورد پسند مخاطبان قرار گیرد.
 
 جشنواره بین المللی نمایش عروسکی یزد ۹ تا ۱۲ اسفند ماه در شهر میراث جهانی یزد برگزارمی شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..