علت برخی گرانی‌های در بازار میوه یزد چیست؟

رییس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار یزد صادرات را علت افزایش قیمت برخی از اقلام مانند پیاز در بازار میوه این استان اعلام کرد و گفت: هیچ نوع کمبودی در اقلام میوه و صیفی وجود ندارد اما تحت تاثیر آزاد شدن صادرات، قیمت برخی از اقلام مانند پیاز با وجود قرار گرفتن در فصل برداشت افزایش داشته است.

به گزارش یزدی نیوز«حسین مشرف»  با اشاره به باز شدن دوباره صادرات و تاثیر ان در گران شدن اقلام میوه، اظهار کرد: هیچ نوع کمبودی در اقلام میوه و صیفی وجود ندارد اما تحت تاثیر آزاد شدن صادرات، برخی از اقلام مانند پیاز با وجود فصل برداشت افزایش قیمت داشتند به طوری که هر کیلوگرم پیاز بین ۶۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان توزیع می‌شود.

 
وی کم شدن محصول و اتمام فصل برداشت پرتقال را عامل گران شدن آن عنوان کرد و گفت: پرتقال واشنگتنی رو به اتمام است، از این رو به افزایش قیمت به علت عرضه و تقاضا بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان در میادین تره بار توزیع می‌شود.
 
این مسئول قیمت هر کیلوگرم از میوه کیوی را نیز بین ۶ تا ۱۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی از ۲۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان است اما به علت پایین بودن تقاضا از ۲۰۰۰ تومان نیز توزیع می‌شود.
 
وی افزود: هر کیلوگرم سیب زمینی نو از ۳۵۰۰ و هر کیلوگرم سیب زمینی کهنه از ۲۵۰۰ تومان در میادین تره بار عرضه می‌شود کلم برگ و کلم قرمز نیز با درصدی کاهش قیمت از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان در میادین عرضه می‌شود.
 
به گفته مشرف، قیمت هر کیلوگرم بادمجان گلخانه‌ای از ۳۱۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم از انواع معمولی ان نیز تا ۲۳۰۰ تومان در میادین تره بار عرضه میشود، خیار سبز گلخانه‌ای نیز از ۳۱۰۰ و مینی آن هم از ۳۵۰۰ تومان اعلام کرد.
 
وی در مورد قیمت سبزیجات با درصدی کاهش نیز گفت: انواع سبزیجات خوردنی از  ۳۸۰۰ تومان و سبزی خورشتی از ۲۳۰۰ تومان در میادین به فروشندگان و عموم عرضه می‌شود.
 
مشرف قیمت هندوانه را نیز از ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان اعلام و خاطرنشان کرد: اقلامی مانند هنداونه، موز و طالبی و میوه‌های خارجی در بازار آزاد با ۲۰ درصد و سایر اقلام میوه و سبزی با ۳۰ درصد افزایش قیمت توزیع می‌شوند.
 
مسئول میادین میوه و تره بار یزد از ثابت ماندن قیمت‌ها تا پایان هفته جاری یاد کرد و گفت: کمبودی در این بازار نداریم بلکه قیمت‌ها تحت تاثیر عرضه و تقاضا و صادرات تغییر می‌کند ولی با این حال، احتمالا قیمت‌ها تا پایان هفته دچار تغییر نخواهند شد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..