استاندار یزد در مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح داناب:

«داناب» طرحی اثرگذار در مدیریت منابع آبی است

سومین دوره طرح دانش‌آموزی نجات آب(داناب) در استان یزد با معرفی و تجلیل از برگزیدگان در حضور استاندار و مسئولان استان به کار خود پایان داد و آغاز دوره جدید این طرح جشن گرفته شد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی طالبی» استاندار یزد در این مراسم که در مدرسه دخترانه متوسطه برازنده مقدم شهر یزد برگزار شد، ضمن تشکر از مجریان این طرح، داناب را طرحی اثرگذار در مدیریت منابع آبی استان خواند و ابراز امیدواری کرد که با ارزیابی فعالیت‌های گذشته شاهد اجرای بهتر این طرح در سال‌های آینده باشیم.

 
وی با تاکید بر تمرکز روی نسل جوان در مورد فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب با توجه به محدودیت‌های زیاد منابع آبی استان، گفت: متاسفم که چنین طرح خوبی را زودتر در استان شروع نکردیم تا این که امروز شاهد مشکلات کنونی در این حوزه نباشیم.
 
طالبی گفت: امیدواریم با آموزش و فرهنگ‌سازی نوجوانان و جوانان امروز، ایران بهتری را در آینده شاهد باشیم و با حفاظت از منابع ملی به ویژه آب که می‌تواند ضامن بقای استانی مانند یزد باشد، باز هم این دیار کهن تمدن ساز باشد و ارزش‌های عالی و فرهنگ غنی خود را در اختیار کشور قرار دهد.
 
«محمدمهدی جوادیان‌زاده» مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد نیز در این مراسم با اشاره به تاریخچه شکل گیری شبکه آبرسانی در شهر یزد و حفر چاه‌های عمیق، گفت: در حال حاضر چهار هزار چاه عمیق دارای پروانه در استان یزد از منابع زیرزمینی برداشت می‌کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: با وجود روند کاهشی افت سفره‌های زیرزمینی استان در سال‌های اخیر، متاسفانه هنوز هم شاهد افت سالانه ۴۵ سانتی‌متری آب در این سفره‌ها هستیم که دلیل ان نیز برداشت‌های بی‌رویه است.
 
جوادیان زاده هدف برنامه نجات آب موسوم به طرح داناب را آموزش و فرهنگ‌سازی مدیریت بهینه مصرف به نسل نوجوان و جوان جامعه خواند و ابراز امیدواری کرد که در قالب این طرح مدیریت آب با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز همانند نیاکانمان فرا می‌گیرد.
 
«مهدی باصولی» رییس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد هم با اشاره به رشد روزافزون مصرف آب در دهه اخیر که مشکلات زیادی را نیز برای جوامع به وجود اورده است، گفت: آب یکی از منابع حیاتی کشورمان است که باید نسبت به تامین آن برای خودمان و نسل‌های آینده نگران باشیم.
 
وی با تقدیر از همکاری آب منطقه‌ای و اموزش و پرورش استان یزد در برگزاری این طرح توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان، گفت: خوشبختانه در حالی سومین دوره برگزاری این طرح در استان را شاهد هستیم که همواره استان یزد در برگزاری آن شاخص و نمودار در کشور بوده است.
 
باصولی با اشاره به رشد ۴۰ درصدی سطح مشارکت دانش‌آموزان در داناب امسال در مقایسه با سال گذشته، ابراز امیدواری کرد که این طرح در سال‌های آینده با حمایت بیشتر مسئولان استان در گسترده تمام استان برگزار شود.
 
«سید علی کاراموز» معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد دیگر سخنران این مراسم از اعتماد شرکت آب منطقه‌ای یزد به این دستگاه به عنوان بزرگترین مجموعه اموزشی کشور برای این فرهنگ‌سازی بزرگ قدردانی کرد و با ذکر خاطره‌ای از دوارن تحصیل خود گفت:  توصیه به نماز، احترام به والدین و پاس داشتن ارزش آب، سه موضوع مورد تاکید و همیشگی معلمان یزدی از جمله معلم خودم به دانش‌اموزان بود و امروز نیز به گردهم آمده‌ایم تا تدوین و تصویرگر آینده خود و یادآور اهمیت بزرگترین مایه حیات یعنی آب برای اطرافیانمان باشیم.
 
وی از دانش‌اموزان خواست تا به گونه‌ای عمل کنند که ذخبره خوبی تا از منابع سرزمین‌مان به ویژه آب در اختیار آیندگان قرار دهند.
 
در ادامه این مراسم از مدارس نمونه و برگزیدگان مسابقات این طرح با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد و از اقلام و کتب دوره جدید این طرح با حضور مسئولان رونمایی شد. نمایش کلیپ و برگزاری مسابقات شاد و متنوع از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..