دادگستری یزد و دانشگاه میبد تفاهمنامه همکاری امضا کردند

دادگستری یزد و دانشگاه میبد به منظور انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی در حوزه قضایی با یکدیگر تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش یزدی نیوز رئیس کل دادگستری استان یزد در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: با انعقاد این تفاهم‌نامه، پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، توسعه‌ای و راهبردی دانشگاه در قالب طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی بر اساس عنوان پروژه‌های تعریف ‌شده دستگاه قضایی استان انجام می‌گیرد.

 
غلامعلی دهشیری بیان کرد: برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی علمی و تخصصی ویژه اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و قضات از دیگر برنامه هایی است که در قالب این تفاهم‌نامه پیگیری می شود.
 
وی عنوان کرد: بهره‌مندی طرفین از امکانات مشترک یکدیگر از قبیل توان فکری، تجربی، پژوهشی، کارگاهی، کتابخانه‌ای، فضای فیزیکی و فضاهای تحقیقاتی از دیگر مزیت‌های این همکاری است.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به فراهم شدن زمینه‌های بهره‌گیری از بهابازارهای تحصیلی مشترک در پی این همکاری اظهار داشت: زمینه‌سازی برای راه‌اندازی نشریات مشترک و چاپ و انتشار مقالات حاصل از نتایج طرح‌های تحقیقاتی و نیز آثار تألیفی، ترجمه و گزارش‌های مرتبط و آرای قضایی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در قالب این تفاهم‌نامه پیگیری خواهد شد.
 
دهشیری یادآور شد: این تفاهم‌نامه مقدمات تشکیل اتاق فکری برای تعیین اولویت‌های پژوهشی و گسترش همکاری‌های علمی پژوهشی با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان متخصص دادگستری را فراهم می‌آورد و فرصت خوبی برای استفاده از نخبگان علمی و مجامع آموزشی در حوزه قضایی است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..