رئیس مجمع نمایندگان استان یزد خبر داد:

پیگیری اعتبار ۲۸۶میلیارد تومانی عوارض بهره‌برداری از معادن در یزد

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد از تلاش برای پیگیری اعتبار ۲۸۶ میلیارد تومانی عوارض بهره برداری از معادن در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز کمال دهقانی فیروزآبادی  در جلسه مجمع سلامت شهرستان تفت با بیان اینکه یزد دومین استان معدنی و سومین استان صنعتی کشور است، اظهار داشت: گرچه یزد در زمینه های یاد شده به یکی از قطب های کشور تبدیل شده اما از سوی دیگر، یزد در زمینه ابتلا به سرطان و دیابت در رتبه های نخست قرار گرفته است.

 
وی با اشاره به ماده ۴۳ قانون ششم توسعه بیان کرد: این ماده قانونی می گوید به دلیل خسارت ناشی از بهره برداری معادن به کشاورزی، بهداشت، سلامت و جاده ها، معادن و صنایع معدنی علاوه بر عوارض آلایندگی تا یک درصد از فروش خود را برای عوارض آسیب های عمومی پرداخت کنند.
 
دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در سال های ۹۶ و ۹۷ ردیف خوبی برای بودجه پیش بینی نشد، عنوان کرد: این میزان از ۸ میلیارد در سال۹۶ به ۱۵۰۰ میلیارد در سال ۹۸ رسید.
 
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس با اشاره به تلاش های انجام گرفته برای وصول این عوارض خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲۸۶ میلیارد تومان برای استان پیش بینی شده که وصول آن سبب تحول در بهداشت و درمان می شود.
 
دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: ماده ۴۳ توسط عالی‌ترین مقام اجرایی استان باید اجرایی شود که با حمایت کامل مسئولان قضایی و مجمع نمایندگان استان همراه است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..