بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در یزد راه‌اندازی شد

بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان استان یزد با حضور رییس هیات مدیره این بنیاد و جمعی مسئولان و خیرین یزدی راه‌اندازی شد.

به گزارش یزدی نیوز«علیقلی حسنی اعظمی» رییس هیات مدیره بنیاد حامی خیرین دانشگاه فرهنگیان  در حاشیه جلسه شورای این بنیاد در یزد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا مراکز دانشگاهی با مشارکت خیرین بنا نهاده و تجهیز می‌شوند و در شرایط کنونی کشور نیز دولت از نظر اعتبارات با مشکل مواجه است لذا در این بنیاد خیری سعی داریم با جذب ظرفیت‌های خیرین در این بخش به کمک دولت بیایم.

 
وی ابراز امیدواری کرد که با تامین نیازهای آموزشی و رفاهی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با کمک خیرین شاهد تربیت معلمانی زبده برای تربیت نسل‌های آینده‌ساز این مملکت باشیم.
 
اعظمی به حضور سال گذشته مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان و تاکید معظم له به اهمیت تربیت معلم اشاره و اضافه کرد: حضور اخیر رییس جمهور در دانشگاه فرهنگیان نیز بیانگر اهمیت توجه به موضوع تربیت معلم است که امیدواریم بتوانیم به همت بنیاد خیرین این مسیر را تسهیل‌تر کنیم.
 
وی با اشاره به تاکید رییس دانشگاه فرهنگیان مبنی بر این که باید معلم قیمتی تربیت کنیم ولی نه به هر قیمتی، گفت: به پیشنهاد ریاست این دانشگاه طرح ۱۰۰۳۱ مدنظر بنیاد حامی خیرین دانشگاه قرار گرفته که براساس آن تلاش خواهیم کرد که در هر یک از ۳۱ استان کشور ۱۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی و رفاهی در دانشگاه‌های فرهنگیان به همت خیرین ایجاد کنیم.
 
وی از فعالیت سه ساله این بنیاد خبر داد و با بیان این که یزد دهمین استانی است که شاهد راه‌اندازی این بنیاد خواهد بود، گفت: قبل از یزد، بنیاد حامی خیرین در دانشگاه‌های فرهنگیان استان‌های خراسان رضوی و لرستان راه‌اندازی شده و در هفته آینده نیز برای این مهم عازم استان آذربایجان شرقی خواهیم شد.
 
وی استقبال خیرین از این اقدام را تاکنون خوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که خیرین استان یزد که همواره از پیشتازان فعالیت‌های آموزشی در کشور بوده‌اند در این رابطه نیز همت گمارند و شاهد ارتقای وضعیت دانشگاه فرهنگیان استان در کشور باشیم.
 
رییس هیات مدیره بنیاد حامی خیرین دانشگاه فرهنگیان عمده‌ترین نیازهای این دانشگاه در استان‌های مختلف از جمله یزد را فضاهای آموزشی، خوابگاه، سالن‌های ورزشی و غیره ذکر کرد و گفت: با توجه به رسیدن بخش قابل توجهی از معلمان و مدیران کشورمان به سن بازنشستگی نیازمند توسعه فضاهای اموزشی دانشگاه فرهنگیان هستیم تا با فرزندان این مرز و بوم به لحاظ تحصیل و کسب دانش دچار مشکل نشوند.
 
اعظمی در پایان یکی از عمده‌ترین مسائل در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه فرهنگیان را اهتمام به مسائل خلاقی دانست و با بیان این که باید اخلاق را در دانشگاه فرهنگیان جاری کنیم، تصریح کرد: لگر بتوانیم دیدگاه‌هایمان را به رآفت و مهربانی سوق دهیم رسالت خود را انجام داده‌ایم و در مسیر نبوت پیامیر اکرم(ص) که فرموردند«من برای تکامل اخلاق و محاسن آن مبعوث شدم» گام برداشته‌ایم.
 
دانشگاه فرهنگیان استان یزد با دو هزار دانشجو در پردیس برادارن و خواهران فعالیت دارد و هم‌اکنون با مشکلاتی نظیر کمبود شدید خوابگاه خواهران، نبود امکانات ورزشی برای خواهران دانشجو و کمبود فضای آموزشی مواجه است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..